جستجو کردن
Close this search box.
نمایندگی ال جی

علت صدا دادن لباسشویی ال جی

یکی از مشکلاتی که کاربران ماشین لباسشویی با آن مواجه می شوند صدا دادن لباسشویی ال جی است. اگر این صداها بیش از حد معمول آزار دهنده بود ابتدا باید اطمینان حاصل کنید که آیا در عملکرد لباسشویی مشکلی رخ داده یا خیر؟ بعضی وقت ها این سروصدا به تعداد دفعات زیاد اتفاق می افتد که می تواند بیان کننده و هشدار یک مشکل فنی در دستگاه باشد که نباید بی تفاوت و ساده از این موضوع عبور کرد. می توان برای عیب یابی تخصصی لباسشویی ال جی از  نمایندگی و کارشناسان تعمیر کمک گرفت . ما در این مقاله به بررسی علت صدادادن لباسشویی ال جی پرداخته و راه حل های برطرف کردن آن را نیز بررسی می کنیم.

علت صدا دادن لباسشویی ال جی

چرا لباسشویی ال جی صدا می دهد؟

هنگام کار کردن با ماشین لباسشویی ال جی ممکن است با سر و صدا مواجه شوید و این مساله برای شما کمی نگران کننده به نظر بیاید. این امر به دلایل مختلفی می تواند روی دهد. زمانی که لباس را برای شست و شو داخل ماشین قرار می دهید این امکان وجود دارد که شما روی مدت زمان بیشتری دستگاه را تنظیم کرده باشید و همین امر موجب صدا دادن لباسشویی ال جی شما گردد.

 این برای شما خوشایند نبوده و این مساله می تواند بسیار آزار دهنده باشد. البته گاهی این سر و صدا می تواند بخاطر گیر کردن یک جسم خارجی باشد و همین امر باعث ایجاد سروصدا شده باشد. دلایل دیگری نیز موجب بروز این مشکل می شوند که به بخش فنی لباسشویی مربوط می شود.

دلایل صدا دادن لباسشویی ال جی

  • تراز نبودن ماشین لباسشویی

یکی از مهم ترین  دلایل سر و صدای لباسشویی ال جی تراز نبودن آن است.  استفاده نادرست از لباسشویی و تراز نبودن آن  می تواند در عملکرد لباسشویی تاثیر منفی گداشته و باعث کاهش طول عمر آن شود. یکی از علائم تراز نبودن لباسشویی ال جی لرزش غیر طبیعی دستگاه است و شما بایستی محل نصب دستگاه را بررسی کرده و اطمینان حاصل نمایید که لباسشویی در محل خود به درستی قرار گرفته است. چرا که اگر در محل خود ترار نشود باعث ایجاد سروصدا در لباسشویی ال جی می شود.

  • خراب شدن پمپ تخلیه

پمپ تخیله در لباسشویی اتوماتیک ال جی پس از اتمام برنامه شستشو آب جمع شده را به وسیله لوله خروجی به سمت فاضلاب شهری هدایت می نماید. اگر این قطعه دچار گرفتگی یا مسدودی مسیر شود و یا اینکه پمپ تخلیه شکسته شود سرو صدای غیر عادی در لباسشویی ایجاد می کند.

پمپ تخلیه بیشتر مواقع از طریق اشیایی که همراه لباس ها به داخل لباسشویی وارد می شوند با گیر کردن در پروانه پمپ باعث خرابی و شکستگی پمپ می شوند. برای حل این مشکل از یک تعمیرکار نمایندگی لباسشویی ال جی درخواست کمک کنید تا لباسشویی شما را باز کند و بررسی کند و اگر لازم شد نسبت به تعویض قطعه اقدام کند.

  • خرابی کوپلینگ موتور های بدون تسمه

 کمپانی ال جی نوعی از لباسشویی را در لیست محصولاتش قرار داده که بدون تسمه می باشد در این مدل لباسشویی ها اگر کوپلینگ یا به عبارتی بالشتک موتور بدون تسمه دچار خرابی شود صدا های زیادی از خود تولید می کند.

وظیفه کوپلینگ انتقال قدرت از موتور به جعبه دنده است که اگر این قطعه آسیب ببیند لباسشویی ال جی تولید صدای نا هنجار می کند که در این شرایط لازم است از یک تعمیرکار باتجربه نمایندگی ال جی کمک بگیرید چون باید قطعه آسیب دیده تعویض گردد.

  • خراب شدن کمک فنر

یکی دیگر از علت های ایجاد سر و صدا در ماشین لباسشویی ال جی خرابی کمک فنر است. وظیفه کمک فنر کنترل دیگ لباسشویی است و اگر خراب شود دیگ به بدنه لباسشویی برخورد کرده و صدای ناهنجاری تولید می کند تنها راه برطرف کردن این مشکل تعویض کمک فنر است.

  • خرابی و آسیب دیدن بلبرینگ

یکی دیگر از دلایل اصلی و مهم صدای زیاد لباسشویی ال جی معیوب بودن بلبرینگ هاست. بار اضافی لباس و استفاده مکرر از پودر های شوینده بی کیفیت باعث شکستن بلبرینگ می شود. اگر بلبرینگ دستگاه ال جی شما خراب شود به لاستیک های دور لباسشویی هم آسیب می رساند و باعث ایجاد صدای بلند و نا هنجار می شود در صورت بروز همچین مشکلی از یک تعمیر کار بخواهید برای تعمیر یا تعویض قطعه اقدامات لازم را انجام دهد.

  • انسداد لوله تخیله ماشین لباسشویی

اگر لباسشویی ال جی شما موقع شست و شوی لباس صدایی بلند و مانند خرخر تولید می کند، امکان دارد لوله تخلیه لباسشویی شما به وسیله شیء خارجی و یا جرم و رسوب زیاد مسدود شده باشد. اگر این مشکل برطرف نشود در بلند مدت باعث ترکیدگی لوله تخلیه می گردد.

  • پر کردن بیش از حد لباس در لباسشویی

اگر حجم لباس هایی که برای شست و شو در مخزن لباسشویی قرار می گیرد بیش از حد مجاز باشد تولید صدای غیر عادی می کند. برای هر لباسشویی جحم خاصی تعریف شده و شست و شوی لباس باید باتوجه به جنس لباس ها و در حجم تعریف شده صورت بگیرد. در صورتی که بیش از حد متعارف لباس در آن قرار بگیرد دستگاه در عملکردش دچار مشکل شده و صدای جیرجیر می دهد. برای جلوگیری از این اتفاق و عدم آسیب رسیدن به سایر قطعات به این امر توجه کنید.

  • گرفتگی در واشر تخلیه لباسشویی و پلاستیک دور درب

اگر در واشر تخلیه یا لاستیک دور درب لباسشویی ال جی جسم خارجی یا سنجاق  گیر کند ایجاد سر و صدا در لباسشویی ال جی می کند. اگر فراموش کردید و این اتفاق افتاد شیلنگ تخلیه و واشر درب لباسشویی را بررسی کنید.

  • خراب شدن تسمه ماشین لباسشویی

تسمه لباسشویی از مهم ترین قطعات لباسشویی است که به عنوان تسمه محرک نیز شناخته می شود. تسمه یک حلقه انعطاف پذیر ساخته شده از لاستیک یا موارد مشابه در دور موتور است. تسمه معمولا در پایین لباسشویی ، اطراف قرقره های موتور و درام قرار دارد.

با گذشت زمان  تسمه لباسشویی در اثر استفاده مداوم یا کشش بیش از حد فرسوده می شود و به درستی نمی چرخد و سر و صدا تولید می کند. اگر این مشکل برای لباسشویی ال جی شما پیش آمد یک تعمیرکار متخصص به راحتی این تعویض را انجام می دهد.

علت صدا دادن لباسشویی ال جی

تعمیر صدا دادن لباسشویی ال جی

اگر شما هم با مشکل صدا دادن لباسشویی ال جی رو به رو هستید، به سادگی از این مساله عبور نکنید .چرا که گاهی اوقات با تعویض یک قطعه کوچک از آسیب رسیدن به سایر قطعات و ایجاد مشکل حادتر می توان جلوگیری کرد برای این کار می توانید با تعمیرکاران ماهر و مجرب نمایندگی لباسشویی ال جی تماس حاصل فرمایید تا در اسرع وقت دستگاه آسیب دیده شما را تعمیر کرده تا  مثل روز اول برایتان شست و شوی لباس را انجام دهد.  برای تعمیر لباسشویی ال جی در منزل و حاصل شدن بهترین نتیجه ممکن ، کار را به تعمیرکاران با تجربه و متخصص این نمایندگی بسپارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

021-65116453