جستجو کردن
Close this search box.
نمایندگی ال جی

علت تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی ال جی

اگر از کاربران ماشین لباسشویی ال جی هستید ، احتمالا حداقل یک بار با ارور OE روی نمایشگر دستگاه مواجه شده اید. این ارور مربوط به مشکل تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی ال جی می شود. دلایل مختلفی موجب بروز این مشکل می‌ شوند که در این مقاله قصد داریم به صورت کامل و تخصصی به توضیح آن ها بپردازیم. مطالعه این مقاله برای شما که از ماشین لباسشویی ال جی استفاده می‌کنید خالی از لطف نیست. پس تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

علت تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی ال جی

چرا آب ماشین لباسشویی ال جی تخلیه نمی شود؟

ماشین لباسشویی ال جی معمولا در دو مرحله عملیات تخلیه آب را انجام می‌ دهد که مرحله اول در ابتدای شستشو است و مرحله دوم در انتهای شستشو و آب کشی نهایی انجام می شود. در صورتی که تخلیه آب در هر یک از این دو مرحله انجام نشود روی صفحه نمایشگر لباسشویی ارور OE به صورت چشمک زن نمایان می‌ شود. دلایلی از جمله استفاده از شوینده نا مناسب ، پر کردن بیش از حد لباس ، خرابی پمپ تخلیه ، انسداد شیلنگ تخلیه و انسداد محل خروج آب در لباسشویی می تواند عامل تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی ال جی باشد.

دلایل تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی ال جی

تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی ال جی، مشکلی رایج است که می ‌تواند ناشی از عوامل مختلفی باشد. در ادامه به بررسی علل اصلی عدم تخلیه آب در ماشین ‌لباسشویی ال جی و ارائه راه‌حل ‌های کاربردی برای رفع هر یک می ‌پردازیم.

  1. گرفتگی فیلتر تخلیه:

علت: فیلتر تخلیه، ذرات معلق و اضافی آب را به دام می ‌اندازد. عدم تمیز کردن منظم این فیلتر می‌ تواند منجر به مسدود شدن آن و جلوگیری از تخلیه صحیح آب شود.

راه‌حل: فیلتر تخلیه را که معمولاً در پایین و جلوی دستگاه قرار دارد، پیدا کنید. آن را باز کرده و با آب گرم و صابون بشویید. سپس فیلتر و محل قرارگیری آن را کاملاً تمیز کنید و پس از چند دقیقه خشک شدن، آن را در جای خود نصب کنید.

  1. انسداد در شیلنگ تخلیه:

علت: شیلنگ تخلیه، وظیفه انتقال آب از ماشین لباسشویی به فاضلاب را بر عهده دارد. پیچ خوردگی، خم شدن یا انسداد در این شیلنگ می‌ تواند مانع از تخلیه صحیح آب شود.

راه‌حل: شیلنگ تخلیه را از نظر پیچ خوردگی یا خم شدگی بررسی کنید. اگر شیلنگ مسدود شده است، آن را با سیم مسی یا ابزار مناسب دیگری باز کنید. همچنین می‌یتوانید شیلنگ تخلیه را با یک شیلنگ جدید تعویض نمایید.

  1. نقص در پمپ تخلیه:

علت: پمپ تخلیه، وظیفه پمپاژ آب از ماشین لباسشویی به فاضلاب را دارد. خرابی این پمپ می ‌تواند مانع از تخلیه صحیح آب شود.

راه‌حل: برای بررسی سلامت پمپ تخلیه، باید با تکنسین مجرب نمایندگی ماشین لباسشویی ال جی مشورت کنید. در صورت خرابی پمپ، تعویض آن توسط تکنسین ضروری است.

  1. خرابی سوئیچ فشار آب:

علت: سوئیچ فشار آب، سطح آب داخل ماشین لباسشویی را کنترل می ‌کند. نقص در این سوئیچ می ‌تواند باعث شود ماشین لباسشویی به اشتباه تصور کند که هنوز آب کافی وجود دارد و فرآیند تخلیه را آغاز نکند.

راه‌حل: برای بررسی سلامت سوئیچ فشار آب، باید با تکنسین مجرب نمایندگی ماشین لباسشویی ال جی مشورت کنید.در صورت خرابی سوئیچ، تعویض آن توسط تکنسین ضروری است.

  1. خرابی شیر الکتریکی یا شیر برقی:

علت: شیر الکتریکی، وظیفه کنترل جریان آب ورودی به ماشین لباسشویی را بر عهده دارد. اگر این قطعه خراب شود، ممکن است آب به طور کامل وارد ماشین نشود یا در انتهای چرخه شستشو، آب به درستی تخلیه نشود.

راه‌حل: تعمیر  خرابی  شیر  الکتریکی  یک  کار  تخصصی  است  و  باید  توسط  یک  تکنسین  مجرب  انجام  شود. در  بیشتر  موارد،  تعویض  شیر  الکتریکی  تنها  راه  حل  مشکل  است.

  1. خرابی برد کنترل:

علت: برد کنترل، وظیفه هماهنگی و کنترل اجزای مختلف ماشین لباسشویی را بر عهده دارد. نقص در این برد می ‌تواند منجر به اختلال در عملکرد اجزایی مانند پمپ تخلیه و در نتیجه عدم تخلیه صحیح آب شود.

راه‌حل: برای بررسی سلامت برد کنترل، باید تکنسین مجرب نمایندگی ماشین لباسشویی ال جی مشورت کنید. در صورت خرابی برد، تعویض یا تعمیر آن توسط تکنسین ضروری است.

  1. مشکلات مربوط به درب:

علت: در برخی موارد، مشکلات مربوط به درب ماشین لباسشویی، مانند عدم بسته شدن کامل آن، می ‌تواند مانع از ارسال سیگنال صحیح به برد کنترل برای شروع فرآیند تخلیه شود.

راه‌حل: درب ماشین لباسشویی را به دقت بررسی کنید و از بسته شدن کامل آن اطمینان حاصل کنید. در صورت وجود هرگونه مشکل در درب، مانند کج شدن یا شکستگی لولا ها، باید توسط یک تکنسین مجرب تعمیر یا تعویض شود.

چگونه آب داخل ماشین لباسشویی ال جی را تخلیه کنیم؟

اگر هنگام استفاده از ماشین لباسشویی ال جی با مشکل تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی ال جی مواجه شدید فورا باید آب آلوده جمع شده در دستگاه را تخلیه کنید. اگر این آب تخلیه نشود با اضافه شدن آب به آن سبب آسیب به قطعاتی مانند میکروسوئیچ و برد می شود. برای تخلیه آب ماشین لباسشویی ال جی ، ابتدا یک دستمال در قسمت پایین لباسشویی پهن کنید. سپس یک ظرف بزرگ در زیر محفظه مربع شکلی که در قسمت پایین سمت راست لباسشویی قرار دارد قرار دهید. حالا درب محفظه را باز کنید تا آب کثیف داخل لباسشویی تخلیه شود.

تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی ال جی

تعمیر تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی ال جی

همانطور که در این مقاله به طور مفصل شرح داده شد، دلایل مختلفی می‌توانند برای عدم تخلیه آب در ماشین لباسشویی ال جی وجود داشته باشند. برخی از این دلایل مانند گرفتگی فیلتر تخلیه یا انسداد شلنگ تخلیه، با  راه حل های ساده  قابل  رفع  هستند. با  این  حال،  در  مواردی  نیز  ممکن  است  برای  تعمیر  مشکل  به  تخصص  و  مهارت  یک  تکنسین  مجرب  نیاز  باشد.

توصیه ما به شما این است که در صورت مشاهده هرگونه مشکل در عملکرد ماشین لباسشویی خود، ابتدا به دقت دفترچه راهنمای آن را مطالعه کنید و راه حل های ارائه شده در آن را به کار ببرید. اگر با انجام این اقدامات مشکل شما برطرف نشد، با نمایندگی ماشین لباسشویی ال جی تماس بگیرید و از تکنسین های مجرب و متخصص این نمایندگی برای بررسی و تعمیر ماشین لباسشویی خود کمک بگیرید. به هیچ عنوان سعی نکنید خودتان برای تعمیر ماشین لباسشویی اقدام کنید، زیرا این کار می‌تواند منجر به ایجاد آسیب ‌های بیشتر و هزینه ‌های سنگین ‌تر شود.

نمایندگی ماشین لباسشویی ال جی

نمایندگی ماشین لباسشویی ال جی با دارا بودن کارگاه تخصصی تعمیر ماشین لباسشویی ال جی با استفاده از تجهیزات مجهز و تکنسین های زبده و آموزش دیده خدمات گسترده ای در این باره به شما مشتریان عزیز ارائه می دهد. تکنسین ‌های نمایندگی ماشین لباسشویی ال جی از تجربه و مهارت کافی برای عیب یابی و تعمیر انواع مشکلات مربوط به ماشین لباسشویی ال جی برخوردار هستند. با  سپردن  کار  به  تکنسین ‌های  مجرب  و  ماهر  نمایندگی  ال  جی،  می ‌توانید  از  تعمیر  اصولی  و  با  کیفیت  ماشین  لباسشویی  خود  اطمینان  حاصل  کنید  و  طول  عمر  آن  را  افزایش  دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

021-65116453