جستجو کردن
Close this search box.
نمایندگی ال جی

دلایل صدا دادن یخچال ال جی

معمولا همه ی یخچال ها به طور طبیعی در حین عملکرد عادی خود ، صدا هایی را تولید می کنند. اما گاهی صدا دادن یخچال ال جی موجب نگرانی کاربران این دستگاه می شود. دلایلی که موجب تولید صداهای غیرعادی و ناهنجار یخچال ال جی می شوند معمولا مربوط به خرابی سیستم نوفراست ، خرابی کمپرسور ، خرابی موتور فن و فرسودگی لوله های گاز می شود.

اما گاهی نیز دلایل جزئی تر مانند تراز نبودن یخچال و یا فرسودگی لاستیک دور درب یخچال ال جی موجب صدا دادن یخچال ال جی می شود. برای اطمینان و جلوگیری از بروز مشکلات بیشتر و متحمل شدن هزینه های بالا توصیه می شود از تکنسین متخصص نمایندگی یخچال ال جی برای عیب یابی و تعمیر کمک بگیرید. در ادامه به توضیح بیشتر مهم ترین دلایل صدا دادن یخچال ال جی و راهکار های رفع این مشکل می پردازیم.

دلایل صدا دادن یخچال ال جی

چرا یخچال ال جی صدا می دهد؟

صدا دادن یخچال ال جی دلایل مختلفی دارد که بعضی از این علل جزئی و بعضی مربوط به مشکلات جدی تر یخچال می شود. در ادامه به بررسی و توضیح این دلایل می پردازیم.

  1. تراز نبودن یخچال

نحوه قرارگیری یخچال تاثیر مستقیم بر عملکرد دستگاه دارد. به طوری که اگر محل قرارگیری یخچال صاف و تراز نباشد موجب اخلال در عملکرد یخچال می شود. یکی از مهم ترین این اختلالات تولید صدا های غیرعادی توسط یخچال است. اگر یخچال ال جی شما صدا های غیر عادی تولید می کند اولین اقدامی که باید انجام دهید ، بررسی محل قرارگیری و تراز بودن یخچال است.

  1. خرابی سیستم نوفراست

نوفراست سیستم هوشمندی است که به وسیله المنتی که در آن تعبیه شده است ، هر از چند گاهی فعال می شود و برفک ها را از بدنه ی اواپراتور یخچال پاکسازی می کند. در حالت عادی این عملکرد نوفراست با مقداری صدا همراه است. اما در صورتی که صدای تق تق به شکل غیرعادی باشد نیاز به بررسی و عیب یابی توسط تکنسین متخصص نمایندگی یخچال ال جی دارد.

  1. خرابی کمپرسور

یخچال هایی با طول عمر بالای 10 سال معمولا کمپرسور ضعیفی دارند که امکان از کار افتادن آن هر لحظه وجود دارد. خرابی کمپرسور یخچال معمولا با سر و صدای آزار دهنده یخچال همراه است. البته گاهی این سر و صدا مربوط به لق بودن پایه های کمپرسور نیز می باشد که قبل از اقدام به تعمیر و تعویض کمپرسور یخچال ال جی ، توصیه می شود پایه ها را چک کرده و از درستی نصب آن ها در جای خود اطمینان حاصل کنید.

  1. خرابی پره های فن

یکی از دلایل رایج صدا دادن یخچال ال جی، خرابی پره های فن آن است. فن وظیفه دارد تا هوای سرد را در داخل یخچال به گردش درآورد و به خنک شدن  محیط آن کمک کند. پره های فن از جنس پلاستیک نازک هستند و ممکن است به مرور زمان به دلایل مختلفی مانند گرد و غبار و چربی ،یخ زدگی ، سایش و پارگی و ضربه خوردگی دچار خرابی و در نهایت صدا دادن یخچال ال جی شوند.

  1. خرابی موتور فن

اگر موتور فن یخچال خاک بگیرد و یا به طور موتب روانکاری نشود در حین کار با بدنه یخچال درگیر می شود که در نهایت موجب فرسودگی این قطعه می شود. یکی از دلایلی که باعث می شود یخچال صدای تق تق مانند تولید می کند ، فرسودگی موتور فن است.

  1. فرسودگی لوله های گردش گاز

یکی از دلایل ایجاد صدای نامتعارف در یخچال ‌های ال جی، فرسودگی لوله‌ های گردش گاز است. لوله ‌های گردش گاز، وظیفه ‌ی انتقال مایع خنک ‌کننده را در سیستم سرمایشی یخچال بر عهده دارند. با گذشت زمان و استفاده ‌ی مداوم، این لوله ‌ها ممکن است دچار فرسودگی، ساییدگی و پارگی شوند.

راهکار های رفع مشکل صدا دادن یخچال ال جی

صدای نا متعارف از یخچال، می ‌تواند آزار دهنده باشد و نشان ‌دهنده ‌ی وجود مشکلی در دستگاه باشد. در ادامه به بررسی راهکار های رفع مشکل صدا دادن یخچال ال جی می ‌پردازیم. این راهکار ها به دو دسته تقسیم می‌ شوند: راهکار هایی که کاربران می‌ توانند به سادگی انجام دهند و راهکار هایی که نیاز به حضور تکنسین متخصص دارند.

راهکار هایی که کاربران می‌ توانند انجام دهند:

  • بررسی سطح یخچال: اگر یخچال تراز نباشد، ممکن است در حین کار لرزش و صدا ایجاد کند. برای تراز کردن یخچال، از پایه ‌های قابل تنظیم آن استفاده کنید.
  • بررسی فن ‌ها: گرد و غبار و آلودگی می‌ توانند باعث ایجاد صدا در فن ‌ها شوند. برای تمیز کردن فن‌ ها، ابتدا برق یخچال را قطع کنید، سپس فن‌ ها را خارج کرده و با یک پارچه نرم و مرطوب تمیز کنید.
  • بررسی لوله ‌های کندانسور: لوله‌ های کندانسور در پشت یخچال قرار دارند و وظیفه‌ ی خنک کردن گاز را بر عهده دارند. اگر این لوله ‌ها کثیف یا خم شده باشند، ممکن است صدا ایجاد کنند. برای تمیز کردن لوله ‌ها، از یک برس یا جاروبرقی استفاده کنید.
  • بررسی کشو ها و قفسه ‌ها: اگر کشو ها یا قفسه‌ های یخچال به درستی در جای خود قرار نگرفته باشند، ممکن است در حین باز و بسته شدن صدا ایجاد کنند.
  • بررسی مواد غذایی: برخی از مواد غذایی، مانند بطری‌ های شیشه ‌ای، می ‌توانند در اثر لرزش یخچال صدا ایجاد کنند. این مواد را در جای محکم ‌تری قرار دهید.

راهکارهایی که نیاز به حضور تکنسین متخصص دارند:

  • بررسی کمپرسور: کمپرسور، قلب یخچال است و وظیفه ‌ی گردش گاز را بر عهده دارد. اگر کمپرسور خراب باشد، ممکن است صدای بلند و غیرعادی ایجاد کند.
  • بررسی موتور فن: موتور فن، وظیفه‌ی گردش هوا در داخل یخچال را بر عهده دارد. اگر موتور فن خراب باشد، ممکن است صدای وزوز یا لرزش ایجاد کند.
  • بررسی دیفراست: سیستم دیفراست، وظیفه‌ ی آب کردن یخ ‌های داخل یخچال را بر عهده دارد. اگر این سیستم خراب باشد، ممکن است صدای تق تق یا خش خش ایجاد کند.
  • بررسی برد الکتریکی: برد الکتریکی، وظیفه ‌ی کنترل و تنظیم عملکرد های مختلف یخچال را بر عهده دارد. اگر برد الکتریکی خراب باشد، ممکن است صدا های مختلفی از یخچال ایجاد شود.
چرا یخچال ال جی صدا می دهد؟

مراحل عیب یابی صدای بیش از حد یخچال ال جی

برخی از اقداماتی که تکنسین‌ های نمایندگی برای رفع مشکل صدا دادن یخچال ال جی انجام می ‌دهند، عبارتند از:

  • بررسی و عیب ‌یابی: تکنسین ابتدا یخچال را به طور کامل بررسی می ‌کند تا علت ایجاد صدا را پیدا کند. برای این کار، از ابزار ها و تجهیزات تخصصی استفاده می ‌شود.
  • تعمیر یا تعویض قطعات: در صورت نیاز، تکنسین قطعات معیوب یا فرسوده را تعمیر یا تعویض می ‌کند. استفاده از قطعات یدکی اصلی و اورجینال در تعمیر یخچال، از اهمیت بالایی برخوردار است.
  • آزمایش نهایی: پس از تعمیر یا تعویض قطعات، تکنسین یخچال را به طور کامل تست می ‌کند تا از رفع کامل مشکل صدا اطمینان حاصل کند.

صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

تعمیر صدا دادن یخچال ال جی

اگر یخچال ال جی شما صدای غیر عادی و آزاردهنده ‌ای تولید می‌ کند، می ‌توانید برای رفع مشکل از تکنسین ‌های مجرب نمایندگی یخچال ال جی کمک بگیرید. تکنسین‌ های نمایندگی با بررسی دقیق یخچال، می ‌توانند علت ایجاد صدا را تشخیص داده و نسبت به رفع آن اقدام کنند.

برای این مورد بهتر است از طریق شماره های موجود در سایت با کارشناسان فنی نمایندگی ال جی تماس بگیرید. پس از دریافت راهنمایی و مشاوره های لازم در این مورد برای بررسی دقیق تر یخچال ال جی خود تکنسین به محل شما اعزام می شود و از نزدیک یخچال شما را عیب یابی و تعمیر می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

021-65116453