جستجو کردن
Close this search box.

علت خاموش شدن ناگهانی لباسشویی ال جی

خاموش شدن ناگهانی لباسشویی ال جی یکی از اتفاقات نگران کننده این دستگاه برای کاربران می باشد. که فهمیدن علت و نحوه تعمیر آن می تواند یک پروسه زمان گیر باشد و تاثیر زیادی بر زندگی روزمره افراد بگذارد. از این رو در این مقاله به بررسی و شناسایی دلایل اصلی این مشکلات و راهکار های عملی برای رفع این ایراد را ارائه می دهیم، تا کاربران بتوانند با خیالی آسوده از لباسشویی ال جی خود استفاده کنند.

placeholder

دلایل خاموش شدن ناگهانی لباسشویی ال جی

حتما برای شما هم پیش آمده که ماشین لباسشویی تان به طور ناگهانی خاموش شده است. و این مساله قطعا باعث نگرانی فراوانی در شما گردیده است. گاهی بروز یک مشکل نشان از خرابی مهمی در دستگاه می دهد و به نوعی یک هشدار محسوب می شود و برطرف کردن آن از هزینه های گزاف بعدی جلوگیری می کند. در اکثر موارد و بروز این خرابی ها  برای رفع آن باید از یک تعمیرکار مجرب کمک گرفت اما برخی از موارد ساده بدون نیاز به دانش خاصی توسط خور کاربر نیز برطرف می گردد.

  1. پر بودن بیش از اندازه مخزن

یکی از دلایل خاموش شدن ناگهانی لباسشویی ال جی پر بودن بیش از اندازه استاندارد لباس در دیگ لباسشویی می باشد. اگر بیش از اندازه لباس در لباسشویی بریزید، ممکن است قبل از اتمام برنامه شستشو خاموش شود. هر ماشین لباسشویی با توجه به قدرت موتور و سایر قطعات داخلی که دارند ، یک ظرفیت متناسب با آن قطعات برایشان تعریف می شود. قطعا قرار دادن بیش از اندازه لباس در مخزن لباسشویی به موتور لباسشویی فشار زیادی وارد می نماید و موجب خاموش شدن ماشین لباسشویی می گردد.

  1. استفاده زیاد از مواد شوینده

از دیگر دلایل خاموش شدن ناگهانی لباسشویی ال جی ،  استفاده از مقدار زیاد مواد شوینده است. علاوه بر این، ممکن است مواد شوینده استفاده شده کیفیت و مرغوبیت نداشته و کف زیادی تولید کند. اگر کف زیادی در دستگاه وجود داشته باشد، قبل از اینکه دور تند لباسشویی شروع شود، دستگاه متوقف می شود. بعد از تخلیه کف مجدد دستگاه شروع به کار خواهد کرد.

  1. قطع شدن برق

این کاملا طبیعی است که به محض قطع شدن برق ساختمان تمام وسایل برقی خاموش می شوند.  اگر لباسشویی ناگهان خاموش شد، خونسردی خود را حفظ و ابتدا بررسی کنید که آیا برق ورودی وصل است یا خیر؟ علاوه براین، حتما کابل برق و پریز را بررسی کنید. ممکن است برق ساختمان وصل بوده و قطعی در کابل و پریز رخ داده باشد.

  1. خرابی تایمر ماشین لباسشویی

تایمر یکی از قطعات بسیار مهم در برخی از مدل های ماشین لباسشویی ال جی است که خرابی آن در روند کار آن اختلال ایجاد می کند. با خراب شدن توپی تایمر و چرخ دنده های موتور تایمر لباسشویی نمی تواند به کار خود ادامه دهد و متوقف می شود. در این صورت اگر تخصص کافی ندارید بهتر است با مرکز نمایندگی لباسشویی ال جی تماس حاصل نمایید.

  1. تخلیه نشدن لباسشویی

اگر در روند تخلیه آب ماشین لباسشویی اختلال ایجاد شود، شستشو نیز به درستی انجام نخواهد شد. به عنوان مثال، با خرابی پمپ تخلیه یا گرفتگی شلنگ و فیلتر تخلیه ماشین لباسشویی ال جی ناگهان متوقف می شود. فیلتر و شلنگ تخلیه را به راحتی می توانید بررسی کنید. با شستشوی این دو قطعه گرفتگی های آن ها برطرف می شود. اما بررسی پمپ تخلیه نیاز به تجربه دارد و باید توسط تعمیرکار و تکنسین متخصص در نمایندگی ال جی موضوع بررسی و در صورت نیاز تعمیر یا تعویض شود.

راه حل رفع مشکل خاموش شدن ناگهانی لباسشویی ال جی

معمولا خاموش شدن ناگهانی لباسشویی ال جی به دو صورت شکل می‌گیرد که با هم متفاوت بوده و هر کدام دلایل جداگانه‌ ای نیز دارند. فهمیدن اینکه مشکل لباسشویی ال جی شما چیست و راه حل رفع این مشکل چیست، باید بدانید لباسشویی به کدام روش مشکل پیدا کرده است.

روش اول : برای خاموش شدن ناگهانی لباسشویی ال جی به این صورت است که دستگاه دستور شست و شوی خاصی از شما دریافت کرده است و حالا مشغول انجام دادن آن است. تا این که در میانه‌ی کار خود و بدون به پایان رساندن این فرایند خاموش می ‌شود.

روش دوم : حال ممکن است دقیقا برخلاف موضوع اول نیز اتفاق بیافتد. یعنی ماشین لباسشویی بتواند به صورت کامل برنامه ‌ی شست و شوی مورد نظر شما را انجام دهد، اما درست پس از تمام شدن کار، خود به خود و بدون دریافت دستوری از شما خاموش شود.

هر دوی این مشکلات، می‌توانند ریشه در اختلالاتی جدی در ماشین لباسشویی شما داشته باشند. به همین دلیل بهتر است با یک تعمیرکار حرفه ای و با تجربه در نمایندگی لباسشویی ال جی مشورت کنید تا مشکل خاموش شدن ناگهانی لباسشویی ال جی شما را برطرف کند.

تعمیر خاموش شدن ناگهانی ماشین لباسشویی ال جی

اگر ماشین لباسشویی ال جی شما به طور ناگهانی خاموش شد ، ابتدا خونسردی خود را حفظ نموده و مشکل را بررسی نموده و ریشه یابی کرده و علت را بیابید. خاموش شدن ناگهانی لباسشویی ال جی می ‌تواند ناشی از مشکلاتی چون اختلال در منبع برق، خرابی برد الکترونیکی یا اشکالات داخلی دیگر باشد.

نمایندگی لباسشویی ال جی با برخورداری از تیمی متخصص و مجرب، خدمات تعمیر و عیب ‌یابی این نوع مشکلات را به صورت حرفه‌ ای و با استفاده از قطعات اصل و با کیفیت ارائه می ‌دهد. اطمینان داریم که با توجه به دانش فنی خود، می ‌توانیم به سریع ‌ترین و مؤثر ترین روش ممکن، مشکل دستگاه شما را حل کنیم.

یک متخصص  و تکنسین در نمایندگی ماشین لباسشویی ال جی با انواع مشکلات مختلف ماشین‌ های لباسشویی ال جی به طور کامل آشنا است و می‌تواند به شما کمک کند مشکل را ریشه کن کنید تا در آینده دوباره برنگردد. کارشناسان و تکنسین های با تجربه ما در نمایندگی ال جی با حضور در محل در شهر تهران و کرج آماده خدمت رسانی به هم وطنان گرامی می باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *