جستجو کردن
Close this search box.

علت یکسره کار کردن یخچال ال جی

یکسره کار کردن یخچال ال جی و اتومات نکردن آن چالشی است که کاربران با آن روبه رو می شوند. یکسره کار کردن یخچال ال جی می‌تواند به دلیل نگهداری نامناسب یا خرابی یک سری از قطعات مثل واشر لاستیک دور درب یخچال و یا کثیفی کندانسور باشد.

ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید، که اگر یخچال اتومات نکند چه مشکلی پیش می آید؟ باید یگوییم که اگر یخچال نتواند به درستی اتومات کند، مشکلات جبران ناپذیری به بار می آورد. اتومات نکردن یخچال بدون وقفه باعث خرابی موتور و سایر قسمت های یخچال ال جی می گردد.

علت یکسره کار کردن یخچال ال جی

دلیل اتومات نکردن یخچال ال جی چیست؟

یکسره کار کردن و عدم اتومات یخچال ال جی بیانگر وجود مشکل در:کمپرسور، ترموستات، تایمر، المنت، مکان یخچال و یا سایر قطعات دستگاه می باشد. بسته به نوع مشکل، بعضی ازاین مشکلات را می توانید خودتان برطرف کنید،اما در موارد پیچیده‌تر بهتر است تکنسین متخصص و با تجربه  در نمایندگی یخچال ال جی درخواست کمک نمایید.

دلایل یکسره کار کردن یخچال ال جی

اگر یخچال ال جی شما به صورت مداوم در حال کار است و اصطلاحاً یکسره کار می‌کند، این می‌تواند در طولانی مدت منجر به سوختن موتور کمپرسور یا پر شدن اواپراتور (سردخانه) دستگاه از برفک شود. در نهایت، این ممکن است باعث کاهش کارایی دستگاه و افزایش مصرف انرژی شود.

در ادامه به برخی از دلایل یکسره کارکردن یخچال ال جی اشاره می کنیم:

  • گرم بودن محیط اطراف یخچال: دمای بالای محیط می‌تواند کارکرد یخچال را تحت تأثیر قرار دهد.
  • خراب شدن لاستیک یا واشر درب یخچال: واشر معیوب می‌تواند باعث نشت هوا و عملکرد نادرست یخچال شود.
  • قرار دادن غذای گرم در یخچال: این کار می‌تواند باعث افزایش بار یخچال شود.
  • بررسی کویل‌های کندانسور: کثیف بودن کویل‌های کندانسور می‌تواند باعث عملکرد نادرست یخچال شود.
  • خراب شدن تایمر دستگاه: تایمر معیوب می‌تواند باعث عدم اتومات کردن یخچال شود.
  • مشکل در دیفراست یخچال: خرابی سیستم دیفراست می‌تواند باعث ایجاد مشکل شود.
  • مشکل در ترموستات یخچال: ترموستات معیوب می‌تواند باعث عملکرد نادرست شود.
  • مشکل در فن کندانسور: فن کندانسور معیوب می‌تواند باعث عدم خنک شدن یخچال شود.
  • نقص در موتور یخچال: موتور معیوب می‌تواند باعث عدم کارکرد صحیح یخچال شود

عواملی که بر مدت زمان اتوماتیک یخچال تأثیر دارند

  • مدل یخچال
  • عمر یخچال
  • دمای محیط
  • حجم مواد غذایی داخل یخچال
  • تعداد دفعاتی که درب یخچال باز می‌شود
  • انجام تعمیرات روی یخچال
دلیل اتومات نکردن یخچال ال جی چیست؟

مدت زمان اتومات یخچال ال جی

یخچال یک دستگاه الکترونیکی است که به مدت 24 ساعت در حال کارکردن است و از مواد غذایی موجود در یخچال تگهداری کرده و از فاسد شدن آن‌ها جلوگیری می کند. فرآیند سرمایش در یخچال توسط اجزایی مانند کمپرسور یخچال، کاندانسور و اواپراتور انجام می‌شود که باعث خنک کردن فضای درون یخچال و فریزر می‌شوند.

یکی از مهم ترین اجزای یخچال کمپرسور است که فرآیند سرمایش یخچال توسط آن انجام می شود. کار کردن مداوم کمپرسور باعث زود خراب شدن آن می گردد و همین امد موجب می شود یخچال یکسره کار کند. مدت زمان اتوماتیک یخچال در یخچال‌های مختلف و در شرایط متفاوت یکسان نیست.

ولی به طور عمومی، کارشناسان تعمیرات و خدمات یخچال فریزر معتقدند که مدت زمان اتوماتیک در حالت عادی حدوداً هر 30 تا 45 دقیقه است. به عبارت دیگر، یخچال در حدود 30 تا 45 دقیقه کار می‌کند و سپس به مدت 15 دقیقه خاموش می‌شود. اما عوامل متعددی می‌توانند بر مدت زمان اتوماتیک یخچال ال جی تأثیر بگذارند.

تعمیر یکسره کار کردن یخچال ال جی

یکسره کار کردن یخچال یک مشکل متداول و رایج است معمولا پس از گذشت مدتی از عمر یخچال متوجه این مشکل خواهید شد. ساده ترین علتی که می توان فهمید یخچال یکسره کار می کند شنیدن صدای موتور و کمپرسور است که اصلا هم قطع نمی شود.

یکی دیگر از علت هایی که می شود فهمید یخچال ال جی اتومات نمی کند یخ زدن مواد غذایی داخل یخچال است. گاهی اوقات هم متوجه ایراد در فن یخچال می شوید که این هم یکی از دلایل یکسره کار کردن یخچال ال جی می باشد.

عدم اتومات یخچال فشار و آسیب زیادی به سیستم داخلی یخچال وارد می کند و این یک مشکل جدی است و نباید به سادگی از آن عبور کرد. بهترین گزینه در صورت مشاهده چنین مشکلی تماس با یک تکنسین ماهر در نمایندگی یخچال ال جی است.متخصصین ما با سال ها تجربه و مهارت و دانش بسیار بالا در تمامی زمینه های تعمیر یخچال ال جی در سریع ترین زمان ممکن در محل حاضر می شوند، و نیازی به حمل و نقل یخچال به تعمیرگاه نیست و این صرفه جویی در وقت و هزینه شما نیز می باشد.

همچنین با تعمیر در محل یخچال شما از خطر ضربه خوردن موقع حمل و نقل یخچال تا تعمیرگاه نیز در امان می باشد. اگر یخچال ال جی شما با مشکل یکسره کارکردن مواجه شد بهترین گزینه پیشنهادی تماس با نمایندگی ال جی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *