جستجو کردن
Close this search box.

علت برفک زدن یخچال ال جی

یخچال و فریزر ال جی از جمله برند های محبوب و بسیار با کیفیت در بین خانواده های ایرانی است. اما دلیل بر این نیست که یخچال ال جی هیچ وقت خراب نمی شود. ممکن است با مشکلاتی از جمله برفک زدن یخچال ال جی مواجه شوید .دلایل برفک زدن یخچال ال جی متعدد است و این مشکل امری عادی نیست و باید آن را برطرف نمود. ما در این مقاله سعی بر آن داریم که علت برفک زدن یخچال ال جی را مورد بررسی قرار دهیم.

علت برفک زدن یخچال ال جی

دلایل برفک زدن یخچال ال جی

  1. خرابی درب و لاستیک دور درب یخچال

اگر بنا بر هر دلایلی لاستیک دور درب یخچال ال جی شما دچار پارگی یا شل شدگی و یا سایش شود، این امر سبب ورود هوای بیرون به داخل یخچال شده و این ورود هوا موجب برفک زدن یخچال ال جی می شود.

اگر یخچال ال جی شما دچار این مشکل و آسیب شده باشد بهترین راه برای برطرف کردن این مشکل تعویض لاستیک دور درب یخچال ال جی می باشد. برای تعویض لاستیک دور درب یخچال ال جی می توانید با تکنسین های متخصص و با مهارت ما در نمایندگی ال جی ارتباط برقرار کرده و در حداقل ترین زمان ممکن این مشکل را برطرف می کنند.

2. تنظیم نبودن درجه دمایی و پایین بودن درجه دما

یکی از اصلی ترین علت برفک زدن یخچال ال جی ، مربوط به تنظیم نبودن دمای یخچال ال جی است. اگر یخچال ال جی شما برفک می زند پیش از هر اقدامی ابتدا، تنظیمات دمای یخچال خود را چک کنید. یخ زدگی و برفک زدن یخچال ال جی می تواند به دلیل پایین بودن دمای بسیار آن باشد.

باید برای جلوگیری از یخ زدگی مواد غذایی، دمای یخچال را افزایش دهید. معمولاً دمای نرمال داخل یخچال، باید از ۳ تا ۵ درجه سانتیگراد باشد. اگر مشاهده کردید که دمای روی درجه‌ای کمتر از این میزان تنظیم شده است آن را به حالت استاندارد برگردانید.

3- قرار گرفتن مواد خوراکی در مقابل فن یخچال

در برخی موارد مشکل از یخچال ال جی نیست، بلکه محل قرارگیری و شیوه چینش خوراکی‌های درون یخچال درست نمی‌باشد. برای مثال خوراکی‌ها مستقیم و یا در در فاصله کمی در مجاورت فن خنک کننده قرار داده شده‌اند. در یخچال‌های ساید بای سایدی فنی تعبیه شده است که هوای سرد را وارد یخچال می‌کند و به همین علت تجمل هوای سرد و نزدیکی محل قرارگیری این فن بیشتر از سایر بخش‌ها است. در برخی موارد نیز  لوله های اپراتور، هوای سرد، ورودی هوا از فریزر را به درون یخچال کنترل میکند. این مسئله نیز می‌تواند یکی از دلایل برفک زدن یخچال ال جی باشد.

4. باز و بسته شدن مکرر درب یخچال

با هر بار باز و بسته شدن درب یخچال ال جی، هوای گرم و مرطوب وارد یخچال ال جی می شود.ورود این هوای مرطوب در مجاورت و تماس با سطوح سرد یخچال تبدیل به برفک یا یخ می شود. توصیه ما به شما این است حتی الامکان کمتر درب یخچال را باز و بسته نمایید. چرا که یکی از اصلی ترین دلایل برفک زدن یخچال ال جی است.

5. نقص در سیستم یخ زدایی

یخچال‌ های مدرن، از جمله یخچال‌ های ال جی، معمولاً دارای سیستم یخ ‌زدایی خودکار هستند که به طور دوره‌ای یخ‌ ها را ذوب می ‌کند. اگر این سیستم به درستی کار نکند، یخ و برفک در داخل یخچال جمع می ‌شود. این مشکل می ‌تواند به دلیل خرابی المنت‌ های حرارتی، سنسور ها یا برد کنترل ایجاد می شود.

6. خرابی سنسور دما

سنسور های دمای یخچال ال جی  نقش مهمی در کنترل دمای داخلی یخچال دارند. در صورت خراب شدن این سنسور ها، کنترل دما به درستی انجام نمی شود و ممکن است یخچال ال جی شما بیش از حد سرد شود و برفک بزند.

چگونه از برفک زدن یخچال ال جی جلوگیری کنیم؟

چگونه از برفک زدن یخچال ال جی جلوگیری کنیم؟

علت برفک زدن یخچال ال جی ممکن است به عوامل گوناگونی بستگی داشته باشد، که در تأسیس و عملکرد این دستگاه تأثیر می گذارند. برای جلوگیری از برفک زدن یخچال ال جی، می ‌توانید مجموعه‌ای از اقدامات پیشگیرانه را انجام دهید. در ادامه به توضیح کامل این روش ‌ها می ‌پردازیم.

  1. بررسی و تعویض لاستیک دور درب

لاستیک دور درب نقش مهمی در جلوگیری از ورود هوای گرم و مرطوب به داخل یخچال دارد، و یکی از دلایل اصلی برفک زدن یخچال ال جی است. اگر درب‌ها به صورت کامل بسته نشوند یا در آنها شکستگی یا نقص وجود داشته باشد،به صورت دوره‌ای لاستیک را بررسی کنید و در صورت وجود ترک، پارگی یا فرسودگی، آن را تعویض کنید. مطمئن شوید که درب یخچال به طور کامل و محکم بسته می ‌شود.

  1. جلوگیری از انسداد جریان هوا

مواد غذایی را به گونه‌ای در یخچال قرار دهید که جریان هوا به خوبی در یخچال برقرار باشد. اطمینان حاصل کنید که فن ‌های داخلی یخچال ال جی به درستی کار می ‌کنند و هوا به صورت یکنواخت در یخچال جریان دارد.

  1. نگهداری و نظافت منظم یخچال

به صورت دوره‌ای یخچال ال جی را تمیز کنید و از تجمع گرد و غبار و مواد غذایی در آن جلوگیری کنید. تمیز کردن منظم سطوح داخلی یخچال می ‌تواند از تشکیل برفک جلوگیری کند و کارایی دستگاه را افزایش دهد.

  1. مراقبت از سنسور های دما

سنسور های دما نقش مهمی در کنترل دمای داخلی یخچال ال جی دارند. از سلامت و عملکرد صحیح آن‌ ها اطمینان حاصل کنید. در صورت نیاز، سنسور ها را تمیز یا تعویض کنید.

  1. بررسی و سرویس دوره‌ای یخچال

به صورت منظم عملکرد یخچال را بررسی کنید و در صورت نیاز از تکنسین‌ های مجرب برای تعمیرات و نگهداری کمک بگیرید. این کار می ‌تواند از بروز مشکلات بزرگ‌تر جلوگیری کرده و عمر مفید یخچال را افزایش دهد.

تعمیر برفک زدن یخچال ال جی

جلوگیری از برفک زدن یخچال ال جی نیازمند توجه به جزئیات و رعایت نکات مهم در استفاده و نگهداری از یخچال ال جی است. با انجام این اقدامات پیشگیرانه، می ‌توانید کارایی یخچال خود را بهبود بخشیده و از مشکلات ناشی از برفک زدن جلوگیری کنید.

همچنین، توجه به نگهداری منظم و تعمیرات دوره‌ای می ‌تواند به افزایش عمر مفید یخچال کمک کند و هزینه‌ های اضافی را کاهش دهد.استفاده نا صحیح از یخچال نیز می تواند عامل تشکیل برفک در یخچال باشد.برای پیشگیری از این مشکلات توصیه می شود در صورت مشاهده هر گونه نقص و یخ زدن و برفک زدن یخچال ال جی نسبت به تعویض به تعمیر آن اقدام کنید.

اگر یخچال ال جی شما دچار این مشکل شده است با تکنسین های ما در نمایندگی یخچال ال جی تماس بگیرید. کارشناسان و متخصصین ما در نمایندگی مجاز ال جی در کمترین زمان ممکن در محل حاضر شده و یخچال ال جی شما را مورد بررسی قرار داده و عیب یابی می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *