جستجو کردن
Close this search box.

پرش تصویر در تلویزیون ال جی

پرش تصویر در تلویزیون ال جی یکی از مشکلات متداول در این دستگاه است . با بروز این اشکال ، تصویر به نمایش در آمده توسط تلویزیون، یکنواختی و شفافیت خود را از دست داده و به نوعی آزار دهنده می‌گردد. به همین دلیل توصیه ما این است که به هیچ وجه بدون داشتن دانش تخصصی در خصوص تعمیرات لوازم خانگی ال جی شخصا وارد عمل نشده و این کار را به تعمیر کاران متخصص بسپارید ،چون ممکن است نا خواسته به سایر قسمت ها نیز آسیب برسانید. در ادامه مهم ترین دلایل بروز این مشکل به همراه راه حل رفع آن را بررسی خواهیم کرد.

علت پرش تصویر در تلویزیون ال جی

علت پرش تصویر در تلویزیون ال جی چیست؟

برای سنجش تصویر تلویزیون معیاری با نام ایمیج فیلکر (image flicker) وجود دارد ،که تصاویر تلویزیون بر اساس آن معیار سنجیده می شود . به طوی که می توان گفت بر اساس این معیار است که تصویر تلویزیون روی صفحه نمایش ایجاد و تنظیم می شود و پرش تصویر ، پرپر زدن تصویر، قطع و وصل شدن تصویر و یا لرزش تصویر در تلویزیون به وسیله این معیار سنجیده می شود . این پدیده به صورت نوار های عمودی روی صفحه نمایش دیده می شوند. اگر این نوار ها درست نمایش داده نشوند، ما شاهد پرش تصویر در تلویزیون ها هستیم.

رایج ترین دلایل پرش تصویر در تلویزیون ال جی

  • خرابی بک لایت تلویزیون

یکی از مهم‌ترین علت بروز این مشکل را می‌توان خرابی بک لایت تلویزیون ال جی دانست. بک لایت همان نور زمینه است که مجموعه ای از لامپ های ال ای دی می باشد که با هم سری شده اند و نور مورد نیاز برای نمایش تصویر را تامین می کنند. اگر علت پرش تصویر تلویزیون ال جی  وجود مشکل در قطعه بک لایت باشد، می‌بایست آن را تعویض کنید ،چون احتمال خرابی دوباره وجود دارد .

  • خراب شدن پنل تلویزیون

خرابی  و سوختگی پنل نیز یکی از عمده دلایل پرش تصویر تلویزیون ال جی است. معمولا این مشکل و خرابی پنل به دلیل وارد شدن ضربه به تلویزیون یا آب خوردگی به وجود می آید، که اگر دستگاه شما در اثر ضربه دچار خرابی پنل شده باشد این ایراد باعث ضعیف شدن تلویزیون ال جی شما شده و از مهم ترین دلایل پرش تصویر است .

تنها راه حل مشکل، تعویض کامل پنل است که در این صورت باید تعمیرات تخصصی انجام شود. اما این کار معمولاً هزینه ‌بر و زمان ‌بر است و ممکن است قیمت آن با قیمت خرید یک تلویزیون جدید تقریباً برابر باشد. در این صورت، بهتر است تلویزیون را به صورت کلی تعویض کنید. بنابراین، حفظ ایمنی تلویزیون و جلوگیری از وقوع ضربه یا آب خوردگی بسیار مهم است تا از خرابی پنل و هزینه‌ های بالا جلوگیری شود. 

  • اشکال در سیم کشی ساختمان

دیگر علت پرپر زدن تصویر تلویزیون ال جی، بروز اختلال در سیم کشی ساختمان است که باعث ایجاد اختلال روی سیگنال ‌های تلویزیون شده و در نهایت موجب پرش تصویر می‌شود.

  • خرابی برد پاور

خراب شدن برد پاور نیز یکی دیگر از دلایل پرش تصویر در تلویزیون ال جی است . برد پاور مسئول رساندن برق یا انرژی به تمامی قطعات تلویزیون است و اگر خراب شود، می‌تواند باعث پرش تصویر تلویزیون شود.

همچنین خرابی برد پاور، می‌تواند بر روی عملکرد مین برد هم تاثیر گذاشته و آن را نیز مختل کند. تعمیر به موقع برد پاور بسیار مهم است زیرا در صورت تعلل، می ‌تواند به سایر بخش ‌های تلویزیون ال جی نیز آسیب برساند.

  • خراب شدن مین برد

مین برد تلویزیون از قطعات مختلفی ساخته شده و یکی از اصلی ترین قطعات تلویزیون محسوب می شود . می توان گفت صفحه نمایش تلویزیون شما ارتباط مستقیمی با مین برد دارد.

می‌توان علت محو شدن تصویر و پرش تصویر تلویزیون ال جی را در اثر اختلال در مین برد جستجو کرد. چرا که تصویر، ابتدا در مین برد تلویزیون پردازش می‌شود و از طریق کابل‌ به برد تیکان منتقل شده و به نمایش درمی‌آید.

در صورت خرابی مین برد، تصویر خروجی با مشکل رو به‌ رو خواهد شد. عمدتا خرابی آی سی برنامه مین برد یا CPU  ،دلیل پرش تصویر تلویزیون است و این موارد، قابل تعمیر خواهند بود و در صورت نیم سوز شدن یا سوختن مین برد نیاز به تعویض کلی دارد .

علت پرش تصویر در تلویزیون ال جی

تعمیر پرش تصویر در تلویزیون ال جی

در این مقاله به بررسی علل پرش تصویر در تلویزیون ال جی پرداختیم. پریدن تصویر تلویزیون و پرپر زدن تصویر صفحه نمایش اگر تکرار شود نیاز به بررسی و تعمیرات دارد . به دلیل حساسیت بالای قطعات ، نمایندگی تعمیر تلویزیون ال جی به بررسی و تعمیر انواع تلویزیون ال جی پرداخته و با تیمی از مجرب ترین تعمیرکاران ، شرایط ویژه ای را به مشتریان خود ارائه می دهد . شما کاربران گرامی اگر با مشکل پرش تصویر در تلویزیون ال جی مواجه شدید می توانید با اطمینان کامل تعمیرات تلویزیون خود را به نمایندگی تلویزیون ال جی بسپارید و با صرفه جویی در وقت وهزینه خود با بالاترین کیفیت تلویزیون خود را تعمیر کنید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *