جستجو کردن
Close this search box.
نمایندگی ال جی

رفع لکه های سیاه روی تلویزیون ال جی

وقتی لکه های سیاه روی تلویزیون ال جی رنگ را مشاهده کردید ، نشان دهنده وجود مشکل در قطعات داخلی   تلویزیون شماست. ما در این مقاله به دلایل ایجاد و رفع  لکه های سیاه روی تلویزیون ال جی می پردازیم . لکه هایی که ممکن است در وسط، بالا، پایین یا هرجای دیگر صفحه دیده شوند و کیفیت تصویر را به طور کلی از بین ببرند. اما این مشکل دلایل مشخصی داشته و معمولا با ترمیم برخی از قطعات تلویزیون، حل می شود.

البته گاهی هم لکه سیاه روی صفحه تلویزیون، ناشی از یک ایراد جدی تر است و ممکن است حتی نیاز به تعویض قطعات داشته باشد. اگر با راه حل هایی که در ادامه مقاله ارائه می دهیم موفق به حل این مشکل نشدید،با متخصصان و تکنسین های حرفه ای ما در نمایندگی تلویزیون ال جی در تماس باشید.

رفع لکه های سیاه روی تلویزیون ال جی

علت بروز لکه های سیاه بر روی تلویزیون ال جی چیست؟

عوامل مختلفی باعث می شوند که لکه های سیاه رنگ در صفحه تلویزیون دیده شوند. پیش از هر چیز، گرد و خاک و خرابی پنل باعث بروز این مشکل می شوند. در عین حال ممکن است لکه های سیاه رنگ، بر اثر استفاده زیاد از تلویزیون ایجاد شوند. اما مسئله دیگری هم وجود دارد که باید به آن توجه کنید؛

اگر عمر مفید دستگاه تمام شده باشد، بعید نیست شاهد ایجاد لکه سیاه روی صفحه تلویزیون باشید. عدم مراقبت درست از تلویزیون، خرابی پیکسل و همچنین  خرابی بک لایت هم عوامل دیگری هستند که در بروز این مشکل تاثیرگذارند.

همچنین از اصلی ترین علل بروز لکه سیاه روی تلویزیون ال جی می توان به این موارد نیز اشاره کرد. مشکل در تنظیمات تلویزیون ،ایراد در اتصالات کابل های تلویزیون ، بالارفتن عمر تلویزیون

دلایل ایجاد لکه های سیاه بر روی تلویزیون ال جی

گرد و خاک

یکی از دلایل عمده و شایع که باعث بروز و ایجاد لکه سیاه بر روی تلویزیون سونی می شود گرد و غبار است. وجود گرد و غبار به میزان زیاد بر روی پنل تلویزیون می تواند ، منجر به ایجاد اختلال در عملکرد اجزای داخلی تلویزیون شده و در نهایت هاله و لکه  سیاه روی صفحه تلویزیون سونی ایجاد کند. گرد و خاک های نشسته بر روی منافذ بدنه تلویزیون می توانند به مرور راه خود را به سمت داخل بدنه پیدا کرده و با تجمع روی پنل بر روی عملکرد آن اختلال ایجاد کنند.

برای رفع کردن این مشکل بایستی پنل خارج شده و هر لایه آن با دقت و به طور کامل تمیز شود. این مرحله باید با دقت بسیار زیادی انجام شود تا از وارد شدن آسیب های بیشتر به پنل جلوگیری شود. توجه داشته باشید که به دلیل حساسیت بسیار بالای پنل، انجام هرگونه فرآیندی بر روی پنل صرفا باید به دست متخصصان این امر انجام شود.

آسیب دیدن پنل

بخش ماژور یا لیکوئید پنل یکی از قسمت های اصلی آن است که خرابی آن می تواند منجر به بروز لکه های سیاه روی تلویزیون ال جی شود. پنل هر تلویزیون عمر مفید نسبتا مشخصی دارد که پس از پایان این مدت عملکرد آن نیز به شدت کاهش پیدا می کند و نمایش تصاویر با ایراد مواجه می شود.

شکل ظاهری لکه هایی که به دلیل آسیب دیدن پنل یا تمام شدن عمر مفید آن بر روی صفحه ظهور پیدا می کنند عموما ابر مانند بوده و از ظاهرشان به راحتی می توان آن ها را تشخیص داد. گاهی اوقات برای رفع این مشکل و رفع  لکه سیاه روی صفحه تلویزیون ال جی لازم است که پنل دستگاه به طور کامل تعویض شود. تعویض پنل تلویزیون صرفا باید به دست متخصصین این امر انجام شود.

ایراد در پیکسل ها

نمایشگر تلویزیون از تجمع تعداد بسیاری زیادی نقطه های کوچک به نام پیکسل تشکیل شده است که به رنگ های مختلفی اعم از قرمز، سبز، آبی، سفید یا سیاه دیده می شوند. این پیکسل ها به نمایش صحیح تصاویر کمک می کنند و در صورتی که این پیکسل ها آسیب دیده باشند تصویری در آن قسمت نمایش داده نشده و نتیجه به صورت لکه سیاه روی تلویزیون ال جی  مشاهده خواهد شد.

هر پیکسل خود از سه دیود به رنگ های متفاوت تشکیل شده که ایراد در هر یک از آن ها منجر به ظاهر شدن پیکسل به شکل یک نقطه سیاه می شود. تعمیر پیکسل سوختگی تلویزیون برخی مواقع با کمک یک برنامه بازیابی مخصوص امکان پذیر است. گاهی نیز برای رفع لکه های سیاه روی صفحه تلویزیون ال جی لازم است پیکسل های آسیب دیده توسط تکنسین های متخصص تعویض شوند.

علت بروز لکه های سیاه بر روی تلویزیون ال جی چیست؟

ایراد در بک لایت

بک لایت در تلویزیون های ال ای دی از تعدادی لامپ تشکیل شده است ،که وظیفه تامین نور برای تلویزیون را بر عهده دارند. اگر تمامی لامپ های بک لایت آسیب دیده باشد صفحه به طور کامل تیره دیده می شود، اما اگر این آسیب دیدگی تنها در بخشی از لامپ های بک لایت ایجاد شده باشد کاربر در آن نواحی شاهد لکه سیاه روی صفحه تلویزیون ال جی خواهد بود.

برای تعمیر دستگاه و رفع لکه سیاه روی تلویزیون ال جی  در چنین مواردی لازم است که تکنسین های خبره لامپ های سوخته را با لامپ های جدید و سالم جایگزین کنند. در تلویزیون های ال سی دی وظیفه تامین نور بر عهده لامپ های فلوئورسنت است که گرمای زیادی تولید می کنند. این گرما در طولانی مدت می تواند منجر به ایجاد هاله سیاه روی تلویزیون ال جی شود. در این مورد نیز با تعمیر یا تعویض لامپ ها این هاله های سیاه از بین می روند.

رفع لکه های سیاه بر روی تلویزیون ال جی

آشنایی با مهم‌ترین دلیل  لکه های  سیاه بر روی تلویزیون ال جی  به شما کمک می‌کند تا بتوانید به شکل بهتری این تلویزیون‌ها را تعمیر کنید .ممکن است در هنگام روشن کردن تلویزیون ال جی شما لکه های سیاهی را روی صفحه نمایش ببینید که با ریست کردن تلویزیون نیز این مشکل حل نمی شود. چرا که علت ممکن است از چند نقطه باشد و شما می توانید برای فهمیدن علت آن و تعمیر هر چه سریع تر آن با متخصصین نمایندگی تلویزیون ال جی در تهران و کرج با ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *