جستجو کردن
Close this search box.
نمایندگی ال جی

علت قطع شدن صدای تلویزیون ال جی

اگر از کاربران تلویزیون ال جی هستید و در پی مشکلات به وجود آمده در صدای دستگاه به دنبال یافتن علت قطع شدن صدای تلویزیون ال جی هستید ، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید. در این مقاله مواردی که باید بررسی کنید و همچنین راه حل های برطرف کردن مشکل نداشتن صدا در تلویزیون را به شما ارائه خواهیم داد.

بیشتر مشکلات صوتی به دلیل تنظیمات نادرست منو در تلویزیون یا دستگاه های خارجی ایجاد می شود. انجام تست صدا باعث تایید یا حذف تلویزیون به عنوان منبع مشکل می شود. بررسی موارد زیر به تعیین مشکل صدا در هنگام اتصال دستگاه خارجی به تلویزیون کمک می‌کند.

علت قطع شدن صدای تلویزیون ال جی

چرا تلویزیون ال جی صدا ندارد؟

اگر به طور ناگهانی صدای تلویزیون قطع شد ، احتمال می رود علت این مشکل از تنظیمات و بخش نرم افزار تلویزیون باید که با بررسی و چک کردن چندین مورد می توانید از این بابت مطمئن شوید و به دنبال راه حل رفع مشکل قطع شدن صدای تلویزیون ال جی باشید. برای این کار بررسی کنید:

  • صدای تلویزیون روی بلندگوی داخلی تلویزیون تنظیم شده است یا خیر.
  • سیستم صوتی خارجی روشن است یا خیر.
  • صدا روی سطح صحیح تنظیم شده است یا خیر.
  • صدای تلویزیون برای تصحیح عملکرد خروجی صدا تنظیم شده است.
  • ورودی صحیح در تلویزیون انتخاب شده است.
  • یک منبع خارجی جایگزین را با سیستم صوتی بررسی کنید، مانند پخش کننده DVD یا کنسول بازی. اگر هنوز صدا وجود ندارد، سیستم صوتی خارجی احتمالاً معیوب است. اگر صدا وجود دارد، سپس به مرحله بعدی بروید.
  • اگر منبع خارجی، مانند جعبه کابل یا ماهواره، دارای کنترل صدا است، بررسی کنید که آیا تنظیم قطع شده است یا روی صدای کم تنظیم شده است.

رایج ترین دلایل بی صدا شدن تلویزیون ال جی

همانطور که اشاره کردیم علت قطع شدن صدای تلویزیون ال جی هم می تواند نرم افزاری باشد و هم سخت افزاری. اگر از صحیح بودن تنظیمات بخش صدا در تلویزیون اطمینان دارید توصیه می شود با تماس با نمایندگی تلویزیون ال جی از کارشناسان این نمایندگی تقاضا کنید برای عیب یابی دقیق و فنی تلویزیون به منزل شما مراجعه و ایراد را بررسی کنند.
برخی از رایج ترین دلایل قطعی صدای تلویزیون ال جی عبارت اند از:

  • خرابی اسپیکر
  • خرابی مین برد

خرابی اسپیکر تلویزیون ال جی

اگر تلویزیون ال جی با مشکل قطعی صدا مواجه باشه اولین مورد فنی که باید بررسی شود اسپیکر های این دستگاه هستند. در واقع صدای تلویزیون از طریق اسپیکر شنیده می شود بنابراین در صورت قطع شدن صدای دستگاه، احتمال خرابی اسپیکر بیشتر می شود. برای اطمینان از خرابی این بخش می توانید بلندگو های جانبی را به تلویزیون متصل کنید. درصورتی که صدا از این طریق قابل دریافت باشد در این صورت باید برای رفع صدا نداشتن تلویزیون ال جی اقدام به تعویض یا تعمیر بلندگوی تلویزیون نمایید.

TV no sound min

خرابی مین برد تلویزیون ال جی

مین برد یا برد اصلی از مهم ترین بخش های تلویزیون به شمار می رود که به طور مستقیم بر روی صدای تلویزیون تاثیر می گذارد. صدای تولید شده از تلویزیون از طریق مین برد به اسپیکر ها منتقل می شود. در صورت قطع شدن صدای تلویزیون ال جی امکان دارد برد اصلی تلویزیون دچار مشکل شده باشد. که در این صورت بنا بر تشخیص تکنسین فنی و متخصص تعمیر تلویزیون ال جی باید مین برد تعمیر یا تعویض شود.

رفع مشکل قطع شدن صدای تلویزیون ال جی

اگر با بررسی تنظیمات و موارد نرم افزاری همچنان تلویزیون ال جی صدا ندارد به احتمال زیاد علت این مشکل مربوط به بخش سخت افزار تلویزیون می شود. که برای رفع مشکل قطع شدن صدای تلویزیون ال جی باید با نمایندگی تلویزیون ال جی تماس بگیرید. تکنسین های نمایندگی تلویزیون ال جی در سریع ترین زمان ممکن به محل شما اعزام و مشکل پیش آمده برای تلویزیون را برطرف می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *