جستجو کردن
Close this search box.

تعمیر فلت تلویزیون ال جی

یکی از اجزای اصلی تلویزیون ال جی بخش صفحه نمایشگر آن است. فلت ها همان نمایشگر تلویزیون هستند.  فلت تلویزیون ال جی یکی از قطعات مهم و حساس در تلویزیون ال جی و سایر برند های تلویزیون است. و تعمیر یا تعویض آن کاملا تخصصی بوده و باید توسط یک تکنسین حرفه ای انجام شود.

 فلت تلویزیون ال جی نوعی مدار الکتریکی است که تصویر را از برد تلویزیون به پنل LCD یا LED منتقل می کند،  و تصاویر را در ستون ها و رنگ ها در کنار هم تولید می کند.در مواقعی که تعمیر فلت امکان پذیر نباشد بایستی حتما نسبت به تعویض آن اقدام نمود.

تعمیر فلت تلویزیون ال جی

تعویض فلت تلویزیون ال جی

فلت یکی از قطعات مهم در تلویزیون ‌ها است که نقش مهمی در عملکرد صفحه نمایش دارد. این قطعه همانند سایر وسایل ممکن است بر اثر آب‌خوردگی یا ضربه دچار آسیب شود و به تعمیر ویا تعویض نیاز پیدا کند.

با توجه به میزان خرابی فلت و شدت ایرادات آن در مواقعی فلت قابل تعمیر نیست، بنابراین باید فلت جدید جایگزین شود تا مشکل کاملا برطرف گردد. ازآنجایی‌که تعمیر فلت تلویزیون کار آسانی نیست بهتر است تا توسط تکنسین این کار انجام شود.

علائم خرابی فلت تلویزیون ال جی

همان گونه که قبلا ذکر شد با عوامل خرابی فلت تلویزیون ال جی آشنا شدید،حال در اینجا علائمی که نشان دهنده خرابی فلت تلویزیون ال جی است را بیان می کنیم تا تشخیص آن برای شما کاربر عزیز نیز راحت تر شود. به طور کلی می شود اینطور بیان کرد که در صورت مشاهده کوچکترین نشانه و خلل در عملکرد صفحه نمایش باید به خرابی فلت تلویزیون ال جی شک نمود.

4K TV Panel Ribbon Cables

برخی از علائم نشان دهنده خرابی فلت تلویزیون ال جی

  • نمایان شدن خطوط رنگی و یا سیاه و سفید در صفحه نمایش (علت خطوط عمودی و افقی در صفحه تلویزیون)
  • تقسیم صفحه نمایش به 2 قسمت یا بیشتر
  • نگاتیو شدن تصاویر نمایشگر
  • ایجاد نوارهای رنگی یا سیاه و سفید در صفحه نمایش
  • تغییر فاز رنگ نمایش داده شده توسط نمایشگر و …

با مشاهده هریک از این  عوامل ذکر شده، باید به فکر تعمیر یا تعویض  فلت تلویزیون ال جی باشیم. در این وضعیت باید از یک متخصص حرفه‌ای و کاربلد در نمایندگی تلویزیون ال جی درخواست نمایید تا مورد را بررسی نماید و در صورت نیاز اقدامات لازم جهت تعمیر تلویزیون ال جی را انجام دهد.

در برخی از موارد ممکن است فلت تلویزیون شما سالم باشد و مشکل از جای دیگری باشد. متخصصین و تکنسین های ما در مرکز نمایندگی تلویزیون ال جی در این مواقع کمک شایانی به شما می کنند.

تعمیر فلت تلویزیون ال جی

به دلیل حساسیت بسیار بالای قطعه فلت در تلویزیون ال جی ، مواردی که با تعمیر فلت مشکل تلویزیون برطرف می شوند بسیار محدود هستند. مثلا خراش روی سطح صفحه نمایش را می ‌توان با استفاده از روش ‌هایی در خانه هم برطرف نمود.

 ابتدا سطح اسکرین تلویزیون را با دستمال میکروفایبر (همان دستمال‌هایی که برای پاک کردن شیشه عینک استفاده می‌شوند) تمیز کنید. اگر خش‌های عمیقی روی فلت تلویزیون ایجاد شده است، بهترین کار این است که گارانتی دستگاه را چک کرده و در صورت وجود مهلت، از گارانتی تعویض تلویزیون استفاده کنید.

 در اکثر اوقات تعمیر فلت ال جی مربوط به آسیب‌دیدن پین یا اختلال در COFاست که تعمیر این قطعات، مشکل به طور کامل برطرف می‌شود. شناخت ایرادات ناشی از خرابی فلت شرایط را برای رفع سریع آن ایجاد می‌کند. برای تعمیر فلت تلویزیون ال جی در ابتدا بایستی  قطعه آسیب ‌دیده از محل تلویزیون ال جی جدا شده و ایرادات و اشکالات آن به صورت دقیق بررسی شود. بعد از بررسی دقیق ناحیه آسیب‌دیده، با دستگاهی به نام بندینگ ماشین قطعه معیوب تعمیر می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *