جستجو کردن
Close this search box.

علت یخ زدن یخچال ال جی

علت یخ زدن یخچال ال جی موضوعی است که در این مقاله قصد داریم به آن بپردازیم. یخ زدن یخچال یکی از مشکلات شایعی است که اکثر کاربران ممکن است با آن مواجه شوند.

یخچال نیز مانند سایر لوازم الکترونیکی ممکن است در عملکردش دچار اختلال گردد از جمله این اختلال یخ زدن و انجماد بیش از حد یخچال ال جی است. انتظار ما از یخچال این است که مواد غذایی که در آن نگهداری می شود را به انداره ای سرد و خنک کند که فاسد نشوند ولی نباید این مواد یخ برنند.

 اما گاها مشاهده می شود که مواد و وسایل یخچال مانند آب داخل بطری، میوه یا سبزیجات دچار یخ زدگی می گردد .این مشکل نه تنها باعث می‌شود که مواد غذایی‌تان بیهوده هدر شوند و از بین بروند، بلکه نشانه ای قطعی است از اینکه مشکلی در یخچال شما وجود دارد.که خوشبختانه در اکثر موارد این مشکل را به می توان راحتی در منزل برطرف نمود.

در برخی موارد نیز ممکن است این موضوع به خرابی و وجود مشکل در قطعات داخلی یخچال بر می گردد، که در این صورت کمک گرفتن از یک تعمیرکار و تکنسین حرفه ای در این زمینه توصیه می گردد، تا اگر یخچال شما نیاز به تعمیر یا تعویض قطعه دارد در محل اقدام به حل مشکل نماید.

علت یخ زدن یخچال ال جی

علت یخ زدن یخچال ال جی چیست؟

یخچال های ال جی مثل سایر برندها با وجود کیفیت مناسبی که دارند، اما گاهی با مشکلات فنی مانند سرد نکردن یخچال رو به رو می شوند. دلایل زیادی برای خنک نکردن یخچال ال جی ممکن است وجود داشته باشد که نیاز به بررسی دارد. از جمله این دلایل می توان به تنظیم نبودن دما ، خرابی ترموستات ، خرابی دمپر و غیره اشاره کرد.

دلایل یخ زدن یخچال ال جی

به طور کلی موارد زیر از دلایل یخ زدن یخچال ال جی محسوب می شود که در ادامه به توضیح هر یک از موارد و راه حل های رفع این مشکلات می پردازیم.

  • تنظیم نبودن دما:

یکی از دلایل یخ زدن یخچال ال جی می تواند به دلیل تنظیم نبودن دمای یخچال باشد. تمامی یخچال ها دارای تنظیمات دما هستند که در دماهای مختلف می توان آن را تغییر داد. حال اگر این تنظیمات بهم بریزد همین امر موجب یخ زدن مواد غذایی داخل یخچال گردد. پس اگر مشاهده کردید که دمای داخل یخچال خیلی سرد است ابتدا تنظیمات دمای یخچال را چک نمایید و در دمای استاندارد تنظیم نمایید.

  • خرابی ترموستات:

سردی بیش از حد یخچال تا جایی که ممکن است منجر به یخ زدن مواد غذایی درون یخچال شود نیز از مشکلات جدی است و دلیل آن می‌تواند از خرابی ترموستات یخچال باشد. زیرا ترموستات خراب قادر به کنترل مناسب کمپرسور در محدوده دمای تنظیم شده نیست و عملاً یخچال دائم کار می‌کند.

  • نزدیک بودن مواد غذایی به فن:

بین دریچه های هوای یخچال یا فن و غذا فاصله بگذارید. اگر برخی غذاها مستقیماً در مقابل فن یخچال قرار گیرند، می توانند منجمد شوند.

  • خرابی دریچه دمپر یخچال :

دریچه دمپر باز و بسته می شود تا مقدار مناسبی از هوای سرد وارد محفظه یخچال شود. اگر دمپر باز بماند، هوای سرد بیش از حد وارد یخچال می شود. در نتیجه یخچال بیش از حد سرد خواهد شد. دمپر را بررسی کنید تا بفهمید شکسته است یا باز گیر کرده است.

  • بسته نبودن درب‌ یخچال:

درب ‌های یخچال ال جی باید به ‌طور کامل و صحیح بسته شوند تا هوا به درستی درون یخچال حبس شود. اگر درب ‌ها کامل بسته نشوند، هوا به داخل وارد شده و باعث تشکیل یخ می ‌شود. برای رفع این مشکل، اطمینان حاصل کنید که درب ‌ها کامل و بدون هیچ نقصی بسته شده ‌اند.

  • خرابی برد کنترل دما:

یکی دیگر از عوامل یخ زدن یخچال ال جی می تواند خرابی برد کنترل دما باشد. برد کنترل دما ولتاژ لازم کمپرسور و فن موتورها را تامین کند و اگر دچار آسیب و خرابی گردد ،جریان ولتاژ بی ‌وقفه‌ به سیستم سردسازی ارسال می شود. در نتیجه فضای داخلی یخچال بیش از حد معمول سرد شده و مواد غذایی و وسایل داخل یخچال منجمد می شود.

دلایل یخ زدن یخچال ال جی چیست؟

تعمیر یخ زدن یخچال ال جی

ما در این مقاله عمده علل یخ زدن یخچال ال جی را بررسی کردیم. همان طور که می دانید در حالت طبیعی و استاندارد مواد غذایی یخچال نباید یخ یزند و اگر با این مشکل در یخچال ال جی خود روبه رو شدید در ابتدا یخچال و تنظیمات مربوط به دما را بررسی نمایید و اگر کماکان مشکل ادامه دار بود باید در پی شناسایی دلایل وقوع این مشکل و رفع آن برآیید.

 پس اگر یخچال ال جی شما هم مواد غذایی را منجمد می کند برای تشخیص و عیب یابی یخچال خود و تعمیر تخصصی آن از یک تعمیرکار و تکنسین حرفه ای در نمایندگی یخچال ال جی کمک بخواهید. کارشناسان ما در نمایندگی مجاز ال جی پس از تماس شما در کوتاه ترین زمان ممکن در محل حاضر شده و از نزدیک مشکل یخچال ال جی شما را بررسی کرده و پس از عیب یابی نسبت به تعمیر آن افدام می نمایند. شما دوباره می توانید با اطمینان و خیال آسوده از مواد غذایی خود در یخچال ال جی نگهداری کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *