جستجو کردن
Close this search box.
نمایندگی ال جی

علت داغ شدن یخچال ال جی

علت داغ شدن یخچال ال جی

یخچال از جمله لوازمی است که وجود آن در هر خانه به خصوص در آشپزخانه لازم و ضروری است. به طور کلی می‌توان گفت یخچال مزایای زیادی را برای ما به همراه دارد. می‌توان گفت نبود یخچال در آشپزخانه می‌تواند مصادف شود با خراب شدن بسیاری از مواد غذایی. این نکته به درستی نشان دهنده اهمیت وجود یخچال است. با این وجود یخچال هم یک وسیله برقی است و همانند دیگر وسایل برقی امکان خراب شدن آن وجود دارد‌. بالا بودن هزینه خرید یخچال از جمله عوامل موثری است که سبب شده تا هزینه تعمیر یخچال زیاد باشد. این موضوع سبف شده تا اشخاص به دنبال نکات نگهداری از یخچال باشند تا بتوانند با رعایت این نکات به افزایش طول عمر مفید یخچال کمک کنند. یکی از مشکلات رایجی که برای یخچال‌ها اتفاق می‌افتد گرم شدن بدنه یخچال است. در ادامه این مطلب که توسط مرکز خدمات تعمیرات لوازم خانگی ال جی ال جی تهیه شده است به توضیح بیشتر در این مورد می‌پردازیم. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد گرم شدن یخچال ال جی تا پایان با ما همراه باشید.

علت داغ شدن یخچال ال جی

گرم شدن یخچال

قبل از توضیح بیشتر در مورد گرم شدن یخچال و علت گرم شدن یخچال ال جی بهتر است به این نکته اشاره کنیم که در بسیاری از موارد گرم شدن بدنه یخچال یک امر عادی محسوب می‌شود. به این معنا که این گرمای بدنه نمی‌تواند نشان دهنده بروز خرابی در یخچال باشد. در توضیح بیشتر این مورد می‌توان گفت تا یک حدی گرم بودن بدنه یخچال طبیعی محسوب می‌شود. به عنوان مثال ممکن است یک شخص دست خود را به بدنه یخچال بزند و تصور کند که خیلی گرم است، در صورتی که این احتمال وجود دارد که آن گرمای طبیعی یخچال بوده باشد. بنابراین قبل از تصمیم گرفتن در این مورد که آیا دمای یخچال طبیعی است یا زیاد بهتر است با دمای طبیعی یخچال آشنا باشید تا در صورتیکه که دما بیشتر از آن بود، به بروز مشکل در یخچال شک کنید. بهترین راه برای تشخیص این نکته که آیا گرم شدن یخچال طبیعی است یا خیر، این می‌باشد که شخص با نحوه کار یخچال و میزان گرم شدن آن آشنا شود. به عنوان مثال گرمای بدنه یخچال ال جی تا حدی طبیعی و عادی محسوب می‌شود. با این وجود در ادامه به توضیح بیشتر در مورد عواملی که سبب بروز گرمای زیاد در یخچال می‌شوند، می‌پردازیم. برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد تا پایان با ما همراه باشید‌.

علت گرم شدن یخچال ال جی:

اگر به یخچال‌های قدیمی دقت کرده باشید حتما متوجه این نکته شده‌اید که کمپرسور آنها در قسمت پشت و پایین یخچال‌ها قرار داده شده است. در بالای آن هم لوله‌های سیاه رنگی به صورت پیچیده به یکدیگر قرار داده شده‌اند. از این لوله‌های سیاه رنگ تحت عنوان لوله‌های کندانسور یاد می‌شود. گاز یخچال که یکی از قسمت‌های اصلی آن هست درون همین کمپرسور و لوله‌های سیاه رنگ در جریان و گردش است. روند کار یخچال به این صورت است که گرما از مواد غذایی گرفته می‌شود. گرمای گرفته شده به کمپرسور می‌رود. در نهایت هم به لوله‌های سیاهی رنگی که در پشت یخچال قرار دارند منتقل می‌شود و گرما به محیط داده می‌شود. توضیح این روند به این دلیا بود که بدانید در یخچال‌هایی که طرح ساخت آنها قدیمی است این روند سبب خروج هوای گرم از یخچال میشده است. در نتیجه به این طریق دمای هوای یخچال کاهش پیدا میکرده است.

 

حال یکی از دلایلی که می‌تواند سبب افزایش دمای یخچال شود این است که به موتور یخچال فشار وارد شود. دلایل مختلفی نظیر افزایش بار می‌تواند نقش موثری در وارد شدن فشار به موتور یخچال داشته باشد. اگر این شرایط برای مدت زیادی ادامه داشته باشد ممکن است سبب آسیب وارد شدن به موتور یخچال شود‌. در برخی موارد حتی نیاز به تعویض آن است. جدای از این موضوع از دیگر عواملی که سبب گرم شدن یخچال ال جی می‌شود می‌توان به این نکته اشاره کرد که بروز اختلال در عملکرد کمپرسور هم سبب گرم شدن آن می‌شود. ممکن است این سوال برای شما ایجاد شود که چه عواملی سبب بروز اختلال در عملکرد کمپرسور می‌شوند؟ این عامل می‌تواند نشت یا کمبود گاز یخچال باشد. ناگفته نماند که عوامل دیگری هم هستند که می‌توانند در این زمینه موثر باشند. از جمله عدم تنظیم صحیح ترموستات. اگر ترمسوستات بر روی مقدارهای خیلی پایین قرار داده شود، می‌تواند بر روی کمپرسور فشار وارد کند. این موضوع در نهایت سبب وارد شدن فشار به موتور یخچال می‌شود. لازم به توضیح است، تشخیص این موضوع که ترموستات درست تنظیم شده است یا خیر کار تعمیر کار است.

با نقش موتور و تاثیر آن بر روی گرم شدن یخچال آشنا شدید. در این قسمت به توضیح بیشتر در مورد راهکارهایی که رعایت آنها سبب جلوگیری از‌ گرم شدن بیش از حد موتور و در نتیجه یخچال می‌شود، می‌پردازیم. نخستین کار این است که دمای یخچال را چک کنید‌. دمای یخجال را چک کنید تا بر روی آخرین درجه آن قرار نگرفته باشد. بهتر است این دما به صورت دستی بر روی عدد متعادلی تنظیم شده باشد‌، زیرا تنظیم نامناسب دمای یخچال می‌تواند به موتور آن فشار وارد کند. در خصوص فشار وارد بر کمپرسور هم لازم به توضیح است که در مواقعی فشار زیادی به کمپرسور وارد می‌شود که نواد غذای زیادی در یخچال گذاشته شود. همانگونه که توضیح داده شد کنپرسور قطعی است که با گرفتن گرما از مواد غذایی سبب سرد شدن آنها می‌شود. این موضوع به درستی نشان دهنده این نکته است که وجود حجم زیادی از مواد غذایی به دلیل زیاد بودن فشار سرد کردن آنها به کمپرسور فشار وارد می‌کند.

از دیگر عواملی که با رعایت آن از وارد شدن فشار به موتور یخچال جلوگیری می‌شود، این است که درب یخچال را زیاد باز و بسته نکنید. باز و بسته کردن زیاد درب یخچال سبب میشود تا در هر بار باز کردن درب هوای سرد آن بیرون بیاید و هوای گرم محیط جایگزین آن شود. اگر این روند مرتب تکرار شود برای سرد کردن هوای داخل یخچال فشار زیادی به کمپرسور وارد می‌شود. قرار دادن غذای گرم درون یخچال هم می‌تواند به کمپرسور فشار وارد کند. بهترین کار این است که مدتی غذا را بیرون از یخچال قرار دهید تا دمای آن کاهش پیدا کند و پس از آن درون یخچال قرار دهید. اینکار از وارد شدن فشار زیادی به کمپرسور جلوگیری می‌کند.

علت گرم شدن یخچال ال جی

بیشتر بخوانید : تنظیم دمای یخچال ال جی

رادیاتور یخچال:

پخش کردن گرمایی که توسط کمپرسور جمع آوری می‌شود بر عهده رادیاتور است. با گذشت زمان اگر مراقب این قطعه از یخچال نباشید گرد و غبار و آلودگی بر روی آن می‌نشیند. در نتیجه این گرد و غبار و آلودگی فرایند انتقال گرما به محیط دچار مشکل می‌شود‌. در برخی موارد این موضوع سبب افزایش دمای بیش از حد یخچال می‌شود. به همین دلیل از این مورد به عنوان علت گرم شدن یخچال ال جی یاد می‌شود. به طور کلی جمع شدن گرد و غبار بر روی این قطعه از یخچال علاوه بر گرم شدن بیش از حد بدنه یخچال می تواند عوارض دیگری نیز داشته باشد. برای جلوگیری از بروز چنین شرایطی بهترین راه این است که در فواصل زمانی منظم این قطعات یخچال را چک کنید.

اگر لوله‌های سیاه رنگ یخچال در قسمت پشتی و بیرون از بدنه یخجال تعبیه شده است می‌توانید آنها را چک کتید و در صورت وجود گرد و غبار و آلودگی آنها را تمیز کنید تا از عوارض بعدی آن جلوگیری شود. جالب است بدانید از دیگر نکاتی که در این مورر باید به آن توجه داشته باشید، دقت به مکان قرار گیری یخچال است. بهتر است یخچال‌ها را در مکان‌های گرم قرار ندهید. زیرا در مکان‌هایی که دمای محیط زیاد است تبادل گرما از یخچال به محیط با کیفیت بالایی انجام نمی‌شود. از طرفی نصب صحیح یخچال هم از اهمیت بالایی برخوردار است. هنگام نصب یخچال بهتر است به تراز بودن آن دقت داشته باشید.

فن:

به طور معمول در همه یخچال‌های جدای از برند و نوع آنها یک قطعه خنک کننده تحت عنوان فن وجود دارد. همانطور که از نام آن قابل حدس است وظیفه اصلی آن خنک کنندگی قطعات یخچال است. در نشان دادن اهمیت این قطعه بهتر است به این نکته اشاره کنیم که خراب شدن فن یا بروز مشکل در عملکرد آن می‌تواند به قیمت خراب شدن موتور یا کمپرسور تمام شود. در برخی موارد فن یخچال به دلایل مختلفی خراب می‌شود. تولید صداهای عجیب و غریب توسط فن یخچال از جمله علائمی است که نشان دهنده بروز خرابی در عملکرد فن یخچال است. ناگفته نماند که رفع مشکل فن یک کار تخصصی است و برای انجام آن بهتر است از شخصی که تعمیرکار تخصصی یخچال محسوب می‌شود، کمک بگیرید.

فن معمولا در قسمت پشتی یخچال قرار داده می‌شود. فنی که در قسمت پست یخچال قرار دارد وظیفه اصلی آن خنک کردن گاز یخچال است. از این نوع فن تحت عنوان فن کندانسور نیز یاد می‌شود. اگر فن نقش خنک کنندگی که بر عهده دارد را به درستی انجام ندهد، نتیجه آن گرم شدن بیش از حد بدنه یخچال است. با توجه به این موضوع می‌توان گفت هر وقت متوجه شدید که بدنه یخچال بیش از حد گرم شده است، بهتر است فن آن را بررسی کنید. اگر مشکل از فن باشد تا تعمیر یا تعویض آن مشکل پیش آمده رفع می‌شود. ناگفته نماند که عیب یابی و رفع مشکل فن یک کار تخصصی محسوب می‌شود. به این معنا که خودتان نمی‌توانید آن را انجام دهید، بهتر است برای اینکار از یک تعمیرکار یخچال ال جی کمک بگیرید.

سخن پایانی

به عنوان سخن پایانی باید گفت در این مقاله به توضیح بیشتر در مورد علت گرم شدن یخچال ال جی پرداختیم. دانستید که تا حدی گرم بودن بدنه یخچال عادی و طبیعی محسوب می‌شود. اما در برخی موارد بدنه یخچال بیشتر از حد طبیعی گرم می‌شود. دلایل مختلفی میتواند سبب بروز چنین حالتی شوند که در این مقاله به توضیح هر یک از این موارد پرداختیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *