جستجو کردن
Close this search box.

علت سرد نکردن یخچال ال جی

یکی از مهم ترین مشکلاتی که ممکن است برای یخچال شما پیش بیاید سرد نکردن یخچال ال جی می باشد. این مشکل بدان معنی است که دستگاه شما در حال کار کردن می باشد اما به علت به وجود آمدن مشکلی نمی تواند دمای داخل یخچال را به پایین بیاورد و داخل آن را خنک کرده و سبب یخ زدن مواد غذایی داخل آن شود. این مشکل ممکن است برای یخچال یا فریزر یا هر دو پیش بیاید.

از آنجا که این مشکل باعث از بین رفتن مواد غذایی و یا فاسد شدن آن در مدت زمان کوتاه می شود  باید فکری به حال این مشکل نمود و هر چه سریع تر باید رسیدگی نموده و این مشکل را باید برطرف کرد. اگر یخچال شما به اندازه کافی خنک نمی کند و قادر به سرد کردن مواد غذایی داخل آن نیست مطالعه این مقاله را از دست ندهید .

سرد نکردن یخچال ال جی

چرا یخچال شما خنک نمی کند؟

عدم سرمادهی مناسب یخچال یکی از ایرادات شایعی است که ممکن است با آن مواجه شوید . اگر بخواهیم به طور واضح تر بیان کنیم دستگاه شما در حال کار کردن است اما به علت بروز مشکلی در کارکردش دچار اختلال شده و نمی تواند دمای داخل فریزر شما را تنظیم کند. در نتیجه این امر منجر به خنک نشدن یخچال شما گردیده ومواد غذایی داخل یخچال شما یخ نمی زند و این امر شما را نگران می کند.

برای برطرف کردن این  مشکل باید ایراد دستگاه را تشخیص دهید و برای رفع  آن اقدام نمایید.  البته در نظر داشته باشید عدم سرمایش یخچال فریزر و یا یخچال ساید بای ساید ال جی همیشه به معنی ایراد موتور آن نیست و در بسیاری از موارد ممکن است قطعات یخچال عملکرد خود را به خوبی انجام دهد اما نتواند هوای داخل کابین را خنک کند. نتیجه ی این مشکل از بین رفتن مواد غذایی و یا فاسد شدن آن در مدت زمان کوتاه می باشد و باید فکری به حال این مشکل کنیم.

 از جمله دلایلی هم که سبب کاهش قدرت دستگاه در خنک کردن قسمت فریزر می شود، وارد شدن فشار بیش از اندازه بر کمپرسور دستگاه، به وجود آمدن ایراد هایی مشابه با یکسره شدن موتور یخچال و انواع و اقسام مشکلات دیگ می باشد. وقتی یخچال سرد نمی‌کند، عملاً کارکرد خود را از دست داده و تنها در حال مصرف برق می باشد. موارد گوناگونی را می‌توان به عنوان دلیل اصلی برای خنک نکردن انواع یخچال و فریزرها بیان کرد. مهم آن است که از بین این دلایل، گزینه صحیح را انتخاب کرده و سپس به رفع کردن آن اقدام کنیم.

 دلایل سرد نکردن یخچال ال جی

تنظیم نبودن دمای یخچال

از ساده ترین و پیش پا افتاده ترین علت سرد نکردن یخچال ال جی می توان به عدم تنظیم بودن دمای مناسب دستگاه اشاره کرد. اولین قدم برای پی بردن به این مشکل به وجود آمده چک کردن تنظیمات مربوط به دمای دستگاه است. اگر نوسان دما پیش بیاید باعث می شود میوه و سبزیجات یخ بزنند و یا غذا یا مواد غذایی داخل یخچال فاسد شوند و در نهایت به مرور زمان باعث خرابی قطعات داخلی و همچنین سوختن موتور یخچال شوند.

دمای یخچال ها با توجه به انواع مختلف آن در دماهای متفاوتی تنظیم می گردد. ممکن است به دلیل تنظیم نادرست دما،یخچال به اندازه کافی خنک نشود. برای تنظیم دمای یخچال ال جی از دکمه های تعبیه شده در داخل یخچال استفاده نمایید.

خراب  شدن فن کندانسور

فن کندانسور در قسمت پایین یخچال و در نزدیکی کمپرسور تعبیه شده است. و وظیفه آن خنک کردن کمپرسور و لوله های آن است. خرابی این قطعه عدم خنک شدن کمپرسور را به دنبال دارد و اگر دمای کمپرسور به تدریج بالا رود باعث سرد نشدن یخچال ال جی می گردد.

اگر هر دو قسمت یخچال و فریزر شما با هم خنک نشود می توان پی برد که مشکل در خرابی فن کندانسور است.حال اگر این قطعه دچار شکستگی شود و یا نیم سوز شود قطعه باید تعویض گردد.

خراب شدن لوله‌ های کندانسور

در قسمت پشت یخچال قطعاتی به صورت مارپیچ قابل مشاهده است که کندانسور نام دارد که بخشی از سیستم سرما ساز یخچال است و وظیفه خنک کردن گاز را بر عهده دارد. کندانسور یکی ار اجزای حیاتی یخچال بوده و نقش اساسی در دفع گرما و حفظ دمای مطلوب یخچال دارد.

گرد و غبار و سایر آلودگی ها به مرور زمان بر روی لوله های کندانسور جمع شده و مانع از سرد و خنک شدن آنها می شود. لوله های کندانسور وظیفه اش وارد کردن هوای سرد به درون کابین یخچال و خارج کردن هوای گرم است. خرابی این قطعه نیز یکی از دلایل سرد نکردن یخچال ال جی است.

چرا یخچال شما خنک نمی کند؟

خراب شدن فن اواپراتور

فن کندانسور در مجاورت کمپرسور و در قسمت پایین یخچال تعبیه شده است. بدون شک خرابی فن کندانسور یا فن اواپراتور بر عملکرد سایر قطعات یخچال اثر منفی گذاشته و عملکرد آن ‌ها را مختل می‌ کند. مهم ‌ترین دلیلی که منجر به خرابی فن کندانسور و فن اواپراتور می ‌شود، آلودگی محیطی است.

مثلاً اگر یخچال در مجاورت اجاق گاز نصب شده باشد بخاری چربی و حتی گرمای اجاق منجر به آسیب دیدگی قطعات اصلی یخچال می ‌شود. وقتی فن کندانسور خراب شده و شکسته، تعویض آن بهترین راه‌حل ممکن است. تشخیص فرسودگی و غیرقابل استفاده بودن فن اواپراتور و کمپرسور تنها به واسطه مهارت افراد تکنسین و متخصصین این حوزه امکان پذیر است.

بررسی لاستیک درب یخچال

بیشترین آسیب یخچال ها معمولا  در سمت لاستیک دور درب یخچال ال جی اتفاق می افتد. اگر لاستیک درب یخچال شما نیز خراب شده و حالت چسبندگی و مغناطیسی سابق را ندارد، حتماً این مسئله را در نظر داشته و نادیده نگیرید. چرا که یکی دیگر ار دلایل خنک نشدن یخچال ال جی می‌تواند مربوط به خراب شدن لاستیک درب یخچال باشد.

وقتی لاستیک مغناطیسی خراب می‌شود، هوای بیرون به راحتی وارد کابین یخچال شده و محیط داخلی یخچال را گرم می‌کند. چنانچه نسبت به رفع این مشکل اقدام نکنید، بعد از گذشت مدتی ممکن است یخچال شما گاز خالی کرده و دچار مشکلات جدی‌تر شود. برای تعویض لاستیک دور درب بخچال ال جی می توانید از تکنسین های متخصص نمایندگی ال جی در ارتباط باشید.

کم بودن گاز یخچال

در بعضی موارد ممکن است سیستم خنک کننده به دلیل کاهش مقدار گاز سیستم خنک کننده که معمولا به عنوان فریون شناخته می شود ، به درستی کار نکند. این مورد می تواند به دلیل نشت گاز ،مشکلات در کمپرسور ، یا سایر مسائل باشد که در نهایت منجر به خنک نشدن فضای داخلی یخچال ال جی می شود.

خراب بودن برد الکترونیکی یخچال

قلب یخچال ال جی برد الکترونیکی است. از طرفی عملکرد سایر قطعات نیز ارتباط نزدیکی با برد دارد. وقتی برد الکترونیکی خراب می‌ شود عملکرد کلیه ی قطعات مختل شده و چنانچه برای تعمیر آن اقدام نکنید، عملاً یخچال قادر به کار و فعالیت نخواهد بود. ناگفته نماند که در برخی مواقع برد سالم بوده و موتور یخچال گاز خالی کرده است.

تعمیر سرد نکردن یخچال ال جی

مشکل سرد نکردن یخچال ال جی  و تعمیر آن را حتی الامکان نباید تا زمانی که یخچال کاملا خراب شود، به تعویق بیندازید. بلکه باید در صورت بروز هرگونه نشانه‌ای از عملکرد نادرست یخچال، سریعا به فکر تعمیر آن بیافتید.

اگر با هر یک از مشکلات از جمله سرد نکردن در یخچال ال جی خود مواجه شدید تکنسین های متخصص و کاربلد ما در نمایندگی ال جی افتخار دارد با ارائه بهترین خدمات و بهترین کیفیت و حفظ اصول مشتری مداری در خدمت مشتریان گرامی باشد.

شما می توانید با نمایندگی یخچال ال جی تماس گرفته و تعمیر یخچال ال جی خود را به تکنسین های خبره و کاربلد این نمایندگی بسپارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *