جستجو کردن
Close this search box.

علت خشک نکردن ماشین ظرفشویی ال جی

علت خشک نکردن ماشین ظرفشویی ال جی می تواند به موارد گوناگونی بستگی داشته باشد. که ممکن است علت این ایراد یک موضوع ساده و پیش افتاده باشد و به سادگی قابل برطرف شدن باشد اما گاهی هم این موضوع می تواند بیانگر یک موضوع حاد و خرابی قطعات داخلی دستگاه باشد.

این مشکل نه تنها ظاهر نامطلوبی به ظروف می‌ دهد، بلکه می‌ تواند باعث ایجاد بوی نامطبوع و رشد میکروب‌ ها نیز شود. اگر شما هم کاربر ماشین ظرفشویی ال جی هستید و ماشین شما ظروف را خشک نمی کند در ابتدا باید دستگاه را عیب یابی نمایید و در صورت لزوم اقدامات لازم را انجام دهید. ما در این مقاله سعی بر آن داریم دلایل خشک نشدن ظروف ظرفشویی ال جی را  بررسی کنیم.

6 علت خشک نکردن ماشین ظرفشویی ال جی

دلیل خشک نکردن ماشین ظرفشویی ال جی چیست؟

دلایل خشک نکردن ماشین ظرفشویی ال جی می تواند با توجه به مدل دستگاه شما کمی تفاوت داشته باشد.اگر این مشکل برای دستگاه شما پیش بیاید چون ظروف هنوز خیش هستند شما مجبور می شوید مجدد ظروف را با دستمال خشک نمایید. که این امر وقت شما را گرفته و زمان شما هدر می رود. خشک نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی ال جی می تواند به دلیل خرابی فن ، المنت ، ترموستات و غیره باشد. در ادامه به شرح کامل تر این موارد می پردازیم.

شاید برایتان مفید باشد: تعمیر ظرفشویی LG

6 علت خشک نکردن ماشین ظرفشویی ال جی

در ادامه دلایل خشک نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی ال جی را بازگو کرده ایم:

  1. خرابی دریچه و فن هوا
  2. خرابی المنت ظرفشویی
  3. مشکل در ترموستات
  4. کم بودن یا خالی بودن مایع جلادهنده
  5. نامنظم بودن چیدمان ظروف
  6. تنظیمات نادرست برنامه شستشو

خرابی دریچه و فن هوا

یکی از دلایل خیس ماندن ظروف در ماشین ظرفشویی ال جی مربوط به خرابی دریچه و فن می باشد. در ماشین ظرفشویی یک دریچه‌ هوا برای تخلیه‌ هوای گرم و مرطوب تولید شده در چرخه آب کشی تعبیه شده است، که وظیفه اش تخلیه هوای گرم و مرطوب از داخل ماشین ظرفشویی طی فرآیند خشک کردن ظروف است. اگر فن خراب شود، جریان هوا به درستی در داخل دستگاه سیرکوله نمی‌ کند و ظروف خشک نمی ‌شود. برای حل این مشکل قطعه را تعویض نمایید.

خرابی المنت ظرفشویی

از اصلی ترین علت خیس ماندن  ظروف در ماشین ظرفشویی ال جی خرابی المنت می باشد. در صورت مشاهده این مورد در ابتدا دستگاه را از برق جدا کرده و سپس با استفاده از یک مولتی متر، رسانندگی المنت را بررسی نمایید. اگر در این زمینه دانش و مهارت کافی ندارید لازم است از یک تکنسین و تعمیرکار بخواهید این کار را انجام دهد.

مشکل در ترموستات

از دیگر علت های خشک نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی ال جی خرابی ترموستات یا سنسور المنت می باشد. سنسور مانند یک دماسنج برای دستگاه عمل می کند و اجازه نمی دهد ماشین ظرفشویی بیش از حد داغ شود.معیوب بودن این قطعه سبب اختلال در چرخه شستشو شده و ظروف خیس باقی می ماند.

علت خشک نکردن ماشین ظرفشویی ال جی

کم بودن یا خالی بودن مایع جلادهنده

در صورت کمبود مایع جلادهنده، آب به جای پخش شدن روی سطح ظروف، به صورت قطرات بزرگتر باقی می ماند. این قطرات بزرگتر دیرتر تبخیر شده و باعث ایجاد لکه و خطوط سفید روی ظروف می شوند. همچنین بدون مایع جلادهنده کافی، زمان خشک شدن ظروف به طور قابل توجهی افزایش می یابد. اگر ظروف به طور کامل خشک نمی شوند، می توانید مقدار مایع جلادهنده را کمی افزایش دهید.

نامنظم بودن چیدمان ظروف

شکل چیدن ظروف نقش بسزایی در عملکرد ماشین ظرفشویی ال جی دارد بنابراین ظروف باید به صورت مرتب و اصولی  در دستگاه چیده شود. چرا که چینش نامناسب مانع از گردش هوای صحیح در داخل ظرفشویی ال جی می شود و ازکامل خشک شدن ظروف جلوگیری می کند.

تنظیمات  نادرست برنامه شستشو

  • اگر تنظیمات برنامه شستشو ماشین ظرفشویی ال جی درست تنظیم نگردد، ظروف خیس باقی می ماند.
  • با استفاده از دفترچه راهنمای دستگاه و یا سرچ مدل آن، برنامه ی درست را برای ماشین ظرفشویی تان انتخاب کنید.
  • برای ظروف خیلی کثیف یا چرب، از برنامه شستشوی با چرخه خشک کن طولانی تر استفاده کنید.
  • اگر گزینه خشک کن غیرفعال است، آن را فعال کنید.
  • دمای آب شستشو را به بالاترین حد مجاز برای ظروف خود تنظیم نمایید.

تعمیر مشکل خشک نکردن ماشین ظرفشویی ال جی

تا اینجای مقاله شما با علت های خشک نکردن ماشین ظرفشویی ال جی آشنا شدید و حال باید بسته به میزان و علت بروز این مشکل دنبال راه حل های برطرف کردن این مشکل باشید. در موارد ساده امکان اصلاح توسط خود کاربر وجود دارد اما در موارد تخصصی تر که نیاز به تعمیر و یا تعویض قطعه وجود دارد حتما از تعمیرکاران مجرب و متخصص در این زمینه بهره ببرید.

اگر ظروف در ماشین ظرفشویی ال جی شما در چرخه شستشو خیس باقی می ماند ،کارشناسان و تکنسین های کاربلد ما در نمایندگی ماشین ظرفشویی ال جی پذیرای برطرف کردن هر گونه مشکل و خرابی در دستگاه شما هستند. اگر قطعه فقط آسیب جزیی دیده آن را برایتان تعمیر می کنند و در موارد حادتر که امکان تعمیر وجود ندارد نسبت به تعویض قطعه اقدام می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *