جستجو کردن
Close this search box.
نمایندگی ال جی

علت خاموش شدن ماشین ظرفشویی ال جی

ممکن است در طی روز شما هم با مشکل خاموش شدن ماشین ظرفشویی ال جی خود در حین کار یا وسط کار مواجه شوید این اتفاق در روال روزمره هر خانه ای می تواند بسیار آزاردهنده باشد. بنابراین یافتن یک راه حل سریع  و برطرف کردن این موضوع ضروری است. در چنین شرایطی، در ابتدای کار  بایستی منشا مشکل را جستجو کنیم و عیب یابی کنیم. به این علت که باید این کار توسط تعمیرکار ماشین ظرفشویی ال جی انجام شود.

اگر می‌خواهید در اسرع وقت از این مشکل خلاص شوید و تمام مشکلاتی که ممکن است بر دستگاه شما تأثیر بگذارد برطرف کنید، می توانید با تیم نمایندگی تعمیر ماشین ظرفشویی ال جی در تهران و کرج تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند و در کوتاه ترین زمان ممکن در محل حاضر شده و با کادری مجرب مشکلات ماشین ظرفشویی ال جی شما را حل کنند. در این مقاله با ما همراه ما باشید تا با برخی از علل خاموش شدن ماشین ظرفشویی ال جی آشنا شویم.

علت خاموش شدن ماشین ظرفشویی ال جی

علت خاموش شدن ماشین ظرفشویی در حین کار چیست؟

ماشین ظرفشویی یکی از وسایل کاربردی خانواده ها می باشد، که برای شستن ظروف از آن استفاده می شود. یکی از مشکلاتی که در زمان کار با ماشین ظرف شویی ممکن است مواجه شوید خاموش شدن آن در حین کار است. دلایل مختلفی برای خاموش شدن ماشین ظرفشویی ال جی وجود دارد که با آن ها آشنا خواهید شد.

خاموش شدن دستگاه ظرفشویی در وسط کار بسیار آزاردهنده است. زیرا ظرف ها شسته نمی شوند و باید درگیر پیدا کردن علت خاموش شدن آن باشید. مواردی مانند قطع شدن برق ، ایراد در قفل درب ماشین ظرفشویی ، خرابی فن دستگاه و غیره می تواند از دلایل این مشکل باشد. در ادامه به بررسی و توضیح دقیق تر و کامل تر این دلایل خواهیم پرداخت.

شایع ترین دلایل خاموش شدن ماشین ظرفشویی ال جی

قطع شدن جریان برق: اصلی ترین و مهم ترین علت خاموش شدن ماشین ظرفشویی ال جی نوسان برق و قطع شدن جریان برق آن می باشد.از عمده دلایل بروز این مشکل می توان به پریدن فیوز، خرابی دو شاخه، خرابی کابل برق و … اشاره کرد . برای افزایش سلامتی دستگاه های برقی، حتما از محافظ جریان برق مناسب  استفاده می شود . این محافظ خود یک وسیله ی برقی است و ممکن است به دلیل خرابی، جریان برق را نیز قطع کند. بعد از وصل شدن جریان برق، اگر ماشین ظرفشویی درست کار نکرد، حتما با تکنسین های نمایندگی تعمیر ماشین ظرفشویی ال جی تماس حاصل نمایید.

خرابی میکروسوئیچ: تمامی ماشین های ظرفشویی ال جی شامل میکروسوئیچ هایی است که وظیفه اش تشخیص باز و بسته شدن درب ماشین ظرفشویی است .حال اگر میکروسوئیچ دستگاه شما خراب و دچار آسیب شده باشد ممکن است حین شست و شو درب باز تشخیص داده شود و دستگاه در حین کار خاموش گردد. چرا که در صورت باز بون درب ماشین ظرفشویی هیچ کدام از برنا مه های شست وشو اجرا نشده و باعث خاموش شدن ماشین ظرفشویی ال جی می شوند.

خراب شدن قفل و زبانه ی درب دستگاه نیز یکی دیگر از دلایل خاموش شدن دستگاه است.اگر با این مشکل در ماشین ظرفشویی خود مواجه شدید با واحد تعمیرات نمایندگی ظرفشویی ال جی و تکنسین های حرفه ای ما در تماس باشید .

قطع جریان آب: از دیگر دلایل خاموش شدن ماشین ظرفشویی ال جی در حین کار،قطع شدن جریان آب می باشد. ماشین ظرفشویی برای شست وشو ظروف نیاز به آب دارد و در صورت قطع شدن ناگهانی جریان آب، دستگاه در عملکردش دچار مشکل شده و خاموش می شود .اگر شما هم با این مشکل رو به رو شدید بلافاصله جریان آب ساختمان را بررسی نمایید.

خراب شدن فن دستگاه : خراب شدن فن دستگاه  نیز می تواند عاملی برای خاموش شدن ماشین ظرفشویی ال جی در حین کار باشد. فن دستگاه وظیفه تبادل گرما از درون به بیرون را انجام می دهد، تا مانع از داغ شدن زیاد دستگاه و قطعات شود. اگر فن کار نکند و دستگاه بیش از اندازه داغ شود، ماشین ظرفشویی در زمان کار خاموش می شود.

خراب شدن پنل ماشین ظرفشویی: پنل و دکمه های موجود روی آن رابط انسان با دستگاه های برقی هستند که می توان به وسیله ی آن ها برنامه ی مورد نظر را انتخاب و اجرایی کرد. هر کدام از این دکمه ها دارای معنا و مفهومی برای شما هستند و شما می توانید با انتخاب هر کدام از آن ها، برنامه ی خاصی را اجرا کنید. حال اگر پنل ماشین ظرفشویی خراب شود، ممکن است دستگاه در زمان کار خاموش شود.

خراب بودن فیوز حرارتی : برای جلوگیری از آسیب دیدن ماشین ظرفشویی ال جی به دلیل افزایش دمای غیر نرمال، فیوز حرارتی در آن ها تعبیه شده است که این فیوز وظیفه دارد دمای دستگاه را به صورت مداوم چک کند. اگر فیوز حرارتی تشخیص دهد که دمای ماشین ظرفشویی بالا رفته است، باعث خاموش شدن دستگاه می شود. حال اگر فیوز حرارتی خراب شود، نمی تواند دمای داخلی ماشین ظرفشویی را به درستی تعیین کند و ممکن است به صورت اشتباه دما را بالا در نظر بگیرد و باعث خاموش شدن ماشین ظرفشویی در زمان کار شود.

تعمیر خاموش شدن ماشین ظرفشویی ال جی

راه های رفع مشکل خاموش شدن ماشین ظرفشویی ال جی

راهکار هایی که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم، برای رفع مشکلات ماشین ظرفشویی  ال جی بسیار کاربردی هستند. برای آشنایی با این راهکار ها و نحوه حفاظت و نگهداری از ماشین ظرفشویی خود، در ادامه همراه ما باشید.

  1. نظم و تمیزی : برای جلوگیری از جمع شدن آب کف و انسداد لوله‌ ها، بهتر است به صورت دوره‌ای لوله‌ ها را بررسی کرده و تمیز کنید.
  1. نگهداری از درب: اطمینان حاصل کنید که درب ماشین به درستی بسته شده است تا از هرگونه نشتی آب جلوگیری شود.
  1. تنظیم دما: مطابق با نوع ظروف و محتوا، دمای مناسب را انتخاب کنید تا جلوی خاموشی به دلیل دمای نامناسب را بگیرید.
  1. نگهداری از حسگر ها: مطمئن شوید که حسگر های ماشین در وضعیت عملکرد صحیح قرار دارند و هیچ گونه ذرات غریبه آن ‌ها را مسدود نمی ‌کنند.
  1. تنظیمات دستگاه: تنظیمات صحیح دستگاه و کنترل دکمه ‌ها از توقف ناگهانی ماشین ظرفشویی در حین کار جلوگیری می ‌کند.
  1. تخصیص مناسب برق: اطمینان حاصل کنید که منبع برق به درستی و به توان مورد نیاز دستگاه متصل شده است.
  1. نصب صحیح: مطمئن شوید که دستگاه به درستی نصب شده و از لحاظ مکانیکی به هیچ شکلی، متاثر نشده است.
  1. تعمیرات دوره‌ای: با توجه به نیاز، تعمیرات دوره‌ای توسط متخصصین درنمایندگی  تعمیرات ماشین ظرفشویی ال جی می‌ تواند عملکرد ماشین را بهبود بخشد.
  1. آب ‌رسانی مناسب: مطمئن شوید که مقدار کافی آب به ماشین ظرفشویی می رسد، تا عملکرد بهینه داشته باشد.
  2. استفاده صحیح: راهنمایی‌ ها و توصیه‌ های شرکت سازنده دستگاه را به دقت دنبال کنید تا از عملکرد ماشین ظرفشویی به صورت صحیح بهره ببرید.

تعمیر خاموش شدن ماشین ظرفشویی ال جی

ماشین ظرفشویی ال جی یکی از لوازم خانگی مهم و کاربردی در زندگی روزمره است و با رعایت نکات بهداشتی و نگهداری مناسب، می‌توانید از آن بهره‌ برداری بهتری داشته باشید و بهبود عملکرد آن را تجربه کنید. همچنین، اگر ساکن تهران و کرج هستید، برای تعمیر ظرفشویی خود، با توجه به تخصص و تجربه  تکنسین های نمایندگی ظرفشویی ال جی در تعمیرات ماشین ظرفشویی ال جی  می‌توانید در صورت بروز مشکلات فنی یا خاموشی ناگهانی، با آن ها در تماس باشید و به بهترین شکل ممکن راه‌حل مناسب را پیدا کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *