جستجو کردن
Close this search box.

علت تمیز نشستن لباس ها در لباسشویی ال جی

یکی از مشکلات شایعی که کاربران موقع استفاده از لباسشویی در زمان چرخه شست و شو از آن گلایه مند هستند، تمیز نشستن لباس ها در لباسشویی ال جی می باشد. و این موضوع گاها باعث نگرانی و ناراحتی کاربران می شود، چرا که باقی ماندن لکه ها بر روی  لباس ها و بوی نامطبوع لباس ها مساله خوشایندی نیست. برای فهمیدن علت بروز این مشکل و راه کار های از بین بردن این مشکل با ما در این مقاله همراه باشید.

علت تمیز نشستن لباس ها در لباسشویی ال جی

 علت تمیز نشستن لباس ها در ماشین لباسشویی

علت تمیز نشستن لباس ها در ماشین لباسشویی ال جی می‌تواند به دلایل گوناگونی باشد، که از رایج‌ترین و متداول ترین علت آن ها می توان به استفاده از مواد شوینده نا مناسب یا استفاده بیش از حد از مواد شوینده، تنظیمات نادرست برنامه شستشو، تمیز نکردن منظم دستگاه و … اشاره کرد. معمولا لباسشویی‌های ال جی  جزء محصولات خوب و پرطرفداری هستند و بیشتر کاربران این محصول، رضایت بالایی از کارکرد این دستگاه دارند.

 اگر دستگاه شما عملکرد درستی ندارد و همچنان لکه ها بر روی لباس هایتان باقی می ماند، برای جلوگیری از آسیب دیدن سایر قطعات آن از یک تکنسین متخصص در نمایندگی لباسشویی ال جی کمک بگیرید. این تجربه ثابت شده است که اصلی‌ترین عامل تمیز شسته نشدن لباس‌ها  در لباسشویی ال جی، تنظیمات نادرست دستگاه و کثیف بودن قطعات آن است.

دلایل تمیز نشدن لباس ها در لباسشویی ال جی

  • بارگیری بیش از حد مجاز لباس در ماشین لباسشویی

پر کردن دیگ ماشین لباسشویی ال جی بیش از حد ظرفیت و وجود اضافه بار باعث عدم چرخش مناسب دیگ لباسشویی و فشرده شدن لباس ها روی هم و عدم حرکت آزادانه لباس ها شود به همین علت لکه زدایی لباس ها به خوبی انجام نمی گیرد . توصیه می شود لباس ها بیش از سه چهارم دیگ لباسشویی ال جی نباشد.

  • عدم استفاده از شوینده مناسب
    استفاده از مواد شوینده نامناسب در شستن لباس ها باعث عدم تمیزی آنها می شود. هرگز از پودر صابون یا پودر دستی برای شستن لباس ها در ماشین استفاده نکنید. استفاده مکرر از پودر دستی علاوه بر تولید کف زیاد به سایر قطعات دستگاه نیز آسیب می رساند.
  • گرفتگی فیلتر و پمپ تخلیه ماشین لباسشویی

فیلتر ماشین لباسشویی یا کوین تراپ مخزنی برای جمع شدن پرز لباس‌ها یا اجسام خارجی داخل لباس‌ها، مثل سوزن و سکه است. همین دلیل حتماً باید به‌صورت دوره‌ای و مستمر این قطعه از ماشین لباسشویی را بررسی و تمیز کنید.انسداد کامل یا جزئی در فیلتر یا پمپ بر عملکرد صحیح ماشین لباسشویی اثر می‌گذارد. در صورت کثیفی فیلتر و پمپ تخلیه آب لباسشویی به درستی تخلیه نمی شود و علاوه بر مشکلات دیگر ممکن است باعث تمیز نشدن لباس ها در لباسشویی ال جی و عدم لکه زدایی  نیز شود.

توصیه می شود قبل از ره اندازی و شروع یک برنامه، فیلتر را تمیز کنید و هر گونه جسم خارجی را که ممکن است مسیر قیلتر را مسدود کند، بردارید.

  • کثیف بودن مخزن لباسشویی

بعضی مواقع پیش می آید که البسه آغشته به لکه هایی از قبیل خون و چربی هستند و یا آغشته به گل و لای هستند، و این امر ناخوشایند باعث کثیفی مخزن لباسشویی ال جی شما می گردد. بنابراین وجود آلودگی در دیگ و مخزن لباسشویی یکی از اصلی‌ترین علت تمیز نشدن لباس‌ها در لباسشویی ال جی به شمار می‌رود. برای رفع این مشکل رسوب زدایی یا  جرم گیری ماشین لباسشویی پیشنهاد می شود.

دلایل تمیز نشدن لباس ها در لباسشویی ال جی
  • گرفتگی لوله متصل به مخزن لباسشویی

یکی دیگر از دلایل تمیز نشدن لباس ها در لباسشویی ال جی به گرفتگی لوله متصل به مخزن لباسشویی مربوط است. مسدود بودن این لوله در واقع مانع از نفوذ پود و مایع شوینده به مخزن لباسشویی می‌شوند. زمانی که مواد شوینده به داخل مخزن راه نمی‌یابند، لباس‌ها تنها با آب شسته شده و کاملاً طبیعی است که لکه‌های کثیف روی آنها تمیز نشده و ثابت باقی بمانند. در نتیجه باید از گرفتگی لوله متصل به مخزن مطمئن شوید.

ساده‌ترین راه ممکن برای رفع این مشکل، استفاده از خدمات سرویس دوره‌ای سالانه است. وقتی سالانه حداقل یک بار لباسشویی ال جی خود را چک و بررسی می‌کنید، مشکلات احتمالی تشخیص داده شده و می‌توانید برای رفع آنها اقدام کنید. چنانچه مشکل از لوله اتصال بود، با تعویض و نصب لوله سالم مشکل حل می‌شود.

رفع مشکل، تمیز نشستن لباس ها در لباسشویی ال جی

 در این مقاله به عمده دلایل تمیز نشدن لباس ها در لباسشویی ال جی اشاره شد. اگر با برطرف کردن این موارد باز هم لباس ها تمیز شسته نمی شود یا هر گونه مشکل دیگری دارد شما می توانید با نمایندگی لباسشویی ال جی تماس گرفته و مشکل دستگاه خود را بیان کنید و در صورت تمایل کارشناسان و تکنسین های  با مهارت و با تجربه ما در نمایندگی ال جی در کوتاه ترین زمان ممکن در محل حاضر شده و از نزدیک دستگاه شما را بررسی و عیب یابی می کنند ونسبت به تعمیر یا تعویض قطعات آن اقدام می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *