جستجو کردن
Close this search box.
نمایندگی ال جی

تلویزیون ال جی صدا دارد تصویر ندارد

تلویزیون ال جی صدا دارد تصویر ندارد یکی از مشکلاتی است که ممکن است برای هر تلویزیونی پیش بیاید. این مشکل می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم. اگر تمام مراحل فوق را انجام دادید و مشکل حل نشد، توصیه می‌شود با خدمات پس از فروش ال‌جی تماس بگیرید تا مشکل به صورت حرفه‌ای برطرف شود.

چرا تلویزیون ال جی صدا دارد تصویر ندارد؟

تلویزیون ال جی صدا دارد تصویر ندارد

خرابی بک لایت

یکی از اصلی‌ترین دلایلی که باعث قطع تصویر تلویزیون می‌شود، سوختن بک لایت تلویزیون است. بک لایت تلویزیون منبع نوری است که باعث روشن شدن صفحه نمایش می‌شود. خرابی بک لایت در مدل‌های مختلف تلویزیون ال جی متفاوت است. به این صورت که در تلویزیون های ۴۲ اینچ تصویر به طور کامل سیاه می شود در حالی که صدا باقی می ماند.

شکست یا خرابی بک لایت در تلویزیون ال جی می تواند به اشکال مختلفی ظاهر شود، از جمله صفحه نمایش کاملاً سیاه، صفحه نمایش کم نور، نورهای چشمک زن یا لکه های تیره، تلویزیون ال جی صدا دارد تصویر ندارد . این علائم ناشی از عملکرد نادرست LED ها یا برد کنترل نور پس زمینه است که LED ها را مدیریت می کند.

 خرابی برد پاور

برد پاور وظیفه تامین برق مورد نیاز قطعات تلویزیون را بر عهده دارد. خرابی برد پاور می‌تواند باعث قطع تصویر تلویزیون شود. شکست برد پاور در تلویزیون ال جی می تواند به اشکال مختلفی ظاهر شود، از جمله عدم برق، چشمک زدن نور قرمز یا خاموش شدن تصادفی. این علائم ناشی از عملکرد نادرست برد پاور است که منبع تغذیه را برای اجزای تلویزیون تنظیم می کند.

خرابی مین برد اصلی

مین برد وظیفه پردازش تصویر و صدا را بر عهده دارد. خرابی مین برد می‌تواند باعث قطع تصویر تلویزیون شود. شکست برد اصلی در تلویزیون ال جی می تواند به اشکال مختلفی ظاهر شود، از جمله عدم تصویر، عدم صدا یا راه اندازی مجدد تصادفی. این علائم ناشی از عملکرد نادرست برد اصلی است که عملکرد کلی تلویزیون را کنترل می کند.

عیب یابی برد پاور تلویزیون ال جی

خرابی کابل‌های ارتباطی

خرابی کابل‌های ارتباطی بین قطعات تلویزیون می‌تواند باعث قطع تصویر تلویزیون شود. کابل های ارتباطی در تلویزیون های ال جی مسئول انتقال سیگنال بین اجزای داخلی تلویزیون و دستگاه های خارجی هستند. خرابی این کابل ها می تواند به اشکال مختلفی ظاهر شود، از جمله قطع سیگنال، صدا یا تصویر تحریف شده، یا راه اندازی مجدد تصادفی.

علائم رایج خرابی کابل های ارتباطی در تلویزیون های ال جی عبارتند از:

از دست دادن سیگنال: تلویزیون ممکن است به طور کامل یا متناوب سیگنال را از دست بدهد، که منجر به صفحه نمایش سیاه یا عدم خروجی صوتی/تصویری می شود.

صدا یا تصویر تحریف شده: تلویزیون ممکن است تصاویر تحریف شده یا لرزان را نمایش دهد، یا تجربه ترکیدن یا ترکیدن صدا را داشته باشد.

راه اندازی مجدد تصادفی: تلویزیون ممکن است به طور تصادفی خاموش و روشن شود، اغلب همراه با از دست دادن سیگنال یا تصاویر تحریف شده.

عملکرد کند: عملکرد تلویزیون ممکن است کند شود، با تاخیر در پاسخ به ورودی ها یا پخش با تاخیر مواجه شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *