جستجو کردن
Close this search box.

تعویض پنل شکسته تلویزیون ال جی

یکی از مهم ترین و اصلی ترین و گران ترین قطعه به کار رفته در تلویزیون ال ای  دی و ال سی دی پنل تلویزیون  ال جی می باشد. پنل شکسته تلویزیون ال جی یکی از عمده مشکلاتی است که کاربران با آن رو به رو می شوند.

 پنل تولید شده توسط خود شرکت ال جی ویژگی های خاصی دارد که موجب شفافیت و کیفیت بالای تصاویر در تلویزیون ال جی می شود. پنل تلویزیون ارتباط مستقیمی با پردازش تصاویر بر روی صفحه تلویزیون دارد.می توان گفت اصلی ترین قطعه و گران ترین بخش تلویزیون LED یا   LCD ال جی پنل و یا همان صفحه نمایش تلویزیون است.

 قیمت این قطعه تقریبا با 70% ارزش یک تلویزیون برابری می کند. بسیاری دیگر از ایراداتی که تلویزیون های ال جی در بخش پنل پیدا می کنند قابل تعمیراست .به همین دلیل هزینه پایین تری را نسبت به تعویض پنل شکسته تلویزیون ال جی برای ما ایجاد می کند .

تعمیر پنل تلویزیون ال جی برای هرکیس و مورد تعمیراتی شرایط خاص خود را دارا می باشد و چون تعمیر پنل تلویزیون ال جی قواعد خاصی دارد، بنابراین نمی توان یک قاعده را برای تعمیر همه آنها بیان کرد.

تعویض پنل شکسته تلویزیون ال جی

انواع پنل های تلویزیون ال جی

  1. پنل تلویزیونLCD : تکنولوژی LCD بر پایه کریستال مایع عمل می‌ کند. این پنل ‌ها از لامپ ‌های CCFL به عنوان منبع نور استفاده می‌کنند. این پنل ‌ها معمولاً مستعد سوختن نیستند. 
  2. پنل تلویزیون LED : تکنولوژی LED بر پایه LCD بوده و از لامپ ‌های LED به عنوان منبع نور پس‌زمینه استفاده می‌کند. از دیود های ساطع کننده نور برای نمایش تصاویر با کیفیت‌تر و رنگی گسترده استفاده می‌شود. 
  3. پنل OLEDپنل‌های OLED : از خودشان نور تولید می‌کنند و می‌توانند پیکسل ‌ها را به صورت جداگانه روشن و خاموش کنند. این تکنولوژی بهبود زوایای دید و رنگ ‌های بهتر را فراهم می‌کند. 
  4. پنل QLEDپنل‌های QLED : میانه‌ ای از LED و OLED هستند. با استفاده از فیلتر نقطه‌ کوانتومی، رنگ‌ ها و روشنایی بهتری نسبت به دیگر تکنولوژی‌ ها دارند. اما سطوح کنتراست آن‌ ها ممکن است ضعیف‌ تر باشد. 

توجه داشته باشیدکه تفاوت‌ ها بین انواع پنل‌ ها می‌تواند در کیفیت تصویر، روشنایی، وسعت تصویر و دقت رنگ‌ ها تأثیرگذار باشد.

چگونه شکستگی پنل تلویزیون را تشخیص دهیم؟

پنل شکسته تلویزیون ال جی یکی از مشکلاتی است که به سادگی قابل تشخیص می باشد. معمولا زمانی که به صفحه تلویزیون ال جی که در حال کارکردن و روشن است ضربه وارد می شود، خطوط موربی مانند تار عنکبوت بر روی صفحه ظاهر می گردد. و بر روی تصویر هم زمان خط‌های افقی و عمودی به همراه به‌ هم‌ریختگی رنگ‌ها نمایان می‌شود.

 یا حتی در مواردی تصویر به طور کامل سیاه می‌شود. همچنین ممکن است لکه ‌های سیاه در مرکز خطوط ایجاد شود؛ ولی به طور کلی تصویر سالم باشد.

اجزای پنل تلویزیون ال‌ ای‌ دی

پنل ال‌ ای‌ دی از اجزا زیر تشکیل شده است:

  • قاب پنل: اجزا پنل را کنار هم نگه می‌ دارد.
  • بک لایت: نور پس‌ زمینه را فراهم می‌کند.
  • صفحات دیپفیوزر: نور یکنواخت ایجاد می‌ کند.
  • صفحات پلاریزه: نور را در جهت مشخصی متمرکز می‌ کند.
  • برد های آدرس: سیگنال‌ های تصویر را هدایت می‌ کند.
  • لیکوئید: تصویر را در سلول‌ های میکروسکوپی تشکیل می‌ دهد.

دلایل خرابی پنل تلویزیون ال جی

  • ضربه یا فشار به صفحه نمایش تلویزیون ال جی
  • آب خوردگی
  • نوسانات برق بر روی تلویزیون ال جی
  • نقص در تولید

نشانه های خرابی پنل تلویزیون ال جی

  • سیاه و دو تایی شدن تصویر تلویزیون

صفحه نمایش ممکن است دچار مشکلاتی شود که یکی از رایج ترین آنها دوتایی شدن یا همان سایه افتادن در تصویر تلویزیون است. در این حالت ابتدا در یک سوم بالای تصویر در سمت چپ یا راست این اتفاق می افتد. سپس رفته رفته این مشکل به تمام قسمت های صفحه نمایش منتقل می شود.

بروز این مشکل بسیار آزاردهنده است. شاید در اوایل ایجاد اسن مشکل با کمی کار کردن تلویزیون این مشکل برطرف می شود و این طور به نظر برسد که این مشکل قطع به یقین برطرف شده است اما در اصل نتیجه این می شود ایراد تا حدی پیش می رود که مجبور می شوید هزینه بیشتری برای تعمیر پنل تلویزیون ال جی  خود پرداخت کنید.

  • کند شدن تصویر تلویزیون

در صورتی که جا ماندگی تصویر تلویزیون ال جی را مشاهده کردید این امر غیرطبیعی است .در این حالت تصاویر به حالت اسلوموشن نمایش داده می شود و هاله ای از تصویر قبلی در تصویر بعدی دیده می شود. کند شدن تصویر تلویزیون به علت عدم واکنش صحیح پنل به اطلاعات وارد شده و پاسخگویی پیکسل ها است.

  • پیکسل سوختگی

یکی از مشکلات رایج پنل تلویزیون ال جی پیکسل سوختگی است. پیکسل سوختگی بخش هایی از نمایشگر تلویزیون است که به اشتباه رنگ ها را نمایش می دهند. در صورت بروز این مشکل صفحه نمایشگر تصاویر را به صورت لکه هایی نمایش می دهد که با سایر قسمت ها متفاوت است.

در صورت سوختن یا خرابی پیکسل ها، اطلاعاتی که باید به‌ وسیله فلت های پنل پردازش شوند، قطع شده و پیکسل‌های آن خط تصویری، درست کار نمی‌ کنند یا می سوزند. در نتیجه آی سی پردازشگر تصویر که روی فلت قرار دارد نیز قطع می شود و در نتیجه باعث قطع شدن گرافیت اتصال در روی شیشه پنل می شود.

اگر پیکسل سوختگی ترمیم پیکسل های آسیب دیده برطرف نشود، نیاز به تعمیر پنل تلویزیون ال جی و در بیشتر موارد، تعویض این قطعه دارد.

  • خرابی بک لایت

بک لایت نیز جزئی از پنل تلویزیون ال جی است که اگردچار آسیب و ایراد داشته شود  مانع از رسیدن نور مورد نیاز برای نمایش تصاویر می شود. اگر عملکرد بک لایت به شدت مختل شود به دنبال آن، تصویر تاریک یا کم نور می شود. در این شرایط بهترین راه، تعمیر بک لایت است. اما گاهی هم هیچ راهی به جز تعویض پنل تلویزیون ال جی وجود ندارد. اگر تلویزیون ال جی شما هم دچار این حالت ها شد ما در مرکز تعمیرات نمایندگی تلویزیون ال جی این مشکل را برطرف می کنیم.

  • آب خوردگی پنل

مهم ترین ایراد پنل تلویزیون ال جی ، آب خوردگی آن است. در این حالت  مایع از قسمت پایین پنل وارد دستگاه شده و به دلیل قرار گرفتن فلت های منتقل‌ کننده اطلاعات تصویر در زیر پنل، باعث اتصال پین‌ های مختلف این فلت ها به هم می ‌شود. در این صورت جرقه هایی در مدار ایجاد می شوند که در نهایت، فلت ها را می سوزانند. برای تعمیر پنل تلویزیون ال جی در این شرایط، الویت با تعمیر و تعویض فلت های تصویر است. اگر امکان انجام این کار وجود نداشته باشد، پنل به طور کامل تعویض می شود که البته هزینه بسیار بالایی دارد.

تعمیر پنل شکسته تلویزیون ال جی

هزینه تعمیر پنل تلویزیون ال جی

همان‌طور که قبلا اشاره کردیم ، پنل گران قیمت ترین بخش تلویزیون است و تعویض پنل شکسته تلویزیون ال جی معمولا حدود 80 تا 90 درصد قیمت تلویزیون نو هزینه در بر دارد.

گاهی اوقات شرایط به گونه ای است که خراب‌شدن برخی از قطعات یا خود پنل را می‌شود تعمیر کرد. اما در مواردی نیز تعویض پنل تنها راه‌ حل موجود برای درست شدن تلویزیون ال جی است.

همان‌طور که پیش ‌از این نیز ذکر کردیم متأسفانه اکثر افراد بعد از شنیدن هزینه‌ های تعویض پنل تصمیم می‌گیرند تا تلویزیون جدیدی را خریداری کنند. زیرا تعویض پنل به ‌مراتب گران‌تر از تعمیر آن است. می توان گفت حدودا قیمت پنل 70% قیمت تلویزیون نو می باشد.

اگر تلویزیون ال جی شما دچار این حالت ها شد با ما تماس گرفته و نشانه ‌های به وجود آمده در تلویزیون را با ما در میان بگذارید. ما نیز با استفاده از تعمیرکاران ماهر خود در نمایندگی تلویزیون ال جی علت خرابی پنل را به اطلاع شما می‌ رسانیم. در نهایت پس از شنیدن قیمت تخمینی و موافقت شما، تعمیرکاران مجموعه خود را جهت تعمیر تلویزیون، روانه منزل شما می‌کنیم. پس از اتمام تعمیر، به‌راحتی می‌ توانید بنشینید و از دیدن برنامه ‌های موردعلاقه خود لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *