جستجو کردن
Close this search box.
نمایندگی ال جی

تعمیر برد تیکان تلویزیون ال جی

برد تیکان تلویزیون ال جی یکی از مهمترین و حساس ترین قطعات این دستگاه محسوب می شود .این قطعه به طور مستقیم با پنل تلویزیون شما ارتباط دارد و وظیفه اصلی آن پردازش اطلاعات تصویر است . هر دستگاهی و با هر برندی هر چقدر هم در کیفیت بی رقیب باشد ، ممکن است سالها بعد دچار آسیب شود ، یا حتی عدم رعایت برخی موارد و سهل انگاری نیز باعث آسیب رسیدن به دستگاه شما می شود.

مثلا اگر پنل تلویزیون شما   دچار آب خوردگی شود یکی از اولین قسمتها و قطعاتی که از کار می افتد برد تیکان است چون قطعه ای است که از حساسیت زیادی برخوردار است. و نکته جالب اینکه یکی از عوامل تاثیر گذار بر عملکرد برد تیکان تلویزیون ال جی خرابی های برطرف نشده سایر قطعات دستگاه است.

به همین دلیل اگر این قطعه دچار آسیب شود تصویر تلویزیون شما در حالی که نور بک لایت وجود دارد به صورت ناگهانی قطع می شود . در صورت مشاهده چنین حالتی در اولین فرصت ممکن اقدام به بررسی و تعمیر تخصصی برد تیکان تلویزیون ال جی خود نمایید.

تعمیرات برد تیکان تلویزیون ال جی

تعمیرات برد تیکان تلویزیون ال جی

برد تیکان یکی از قطعات بکار برده در تلویزیون ال جی است که وظیفه اش پردازش اطلاعات و تصویر و ایجاد دو بخش مختلف برای ورود به دو بخش پنل است. پردازش اولیه در مین برد تلویزیون بوسیله کابل ارتباطی خاصی به برد تیکان منتقل می شود. در این بخش اطلاعات مختلف سیگنال تصویر مانند سیگنال رنگ و یا سطح روشنایی و سایر پارامترهای تصویر پردازش نهایی شده و برای انتقال به دو بخش پنل آ ماده می گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *