جستجو کردن
Close this search box.
نمایندگی ال جی

ارورهای ماشین لباسشویی ال جی

ارورهای ماشین لباسشویی ال جی ، ماشین لباسشویی ال جی دارای یک سیستم تشخیص خطا است که در صورت بروز مشکل در دستگاه، یک کد خطا بر روی صفحه نمایش آن ظاهر می شود. این کد خطا می تواند به شما کمک کند تا علت مشکل را شناسایی کرده و آن را برطرف کنید.

 

رایج ترین ارورهای ماشین لباسشویی ال جی

رایج ترین ارورهای ماشین لباسشویی ال جی

خطای IE ماشین لباسشویی ال جی 

در ماشین لباسشویی ال جی نشان دهنده مشکلی در تامین آب است. این کد خطا می تواند ناشی از عوامل مختلفی باشد، از جمله:

فشار آب کم: اگر فشار آب در خانه شما کم باشد، ماشین لباسشویی ممکن است نتواند به درستی با آب پر شود. فشار آب را در شیر آب بررسی کنید تا مطمئن شوید که در محدوده توصیه شده است.

شلنگ ورودی آب مسدود یا پیچ خورده: شلنگ های ورودی آب می توانند مسدود یا پیچ خورده شوند که می تواند جریان آب به ماشین لباسشویی را محدود کند. شلنگ ها را برای هرگونه علائم آسیب یا انسداد بررسی کنید.

شیر ورودی آب معیوب: شیر ورودی آب مسئول باز و بسته شدن برای اجازه جریان آب به ماشین لباسشویی است. اگر شیر معیوب باشد، ممکن است به درستی باز یا بسته نشود و از پر شدن ماشین لباسشویی با آب جلوگیری کند.

سنسور فشار آب معیوب: سنسور فشار آب فشار آب را در ماشین لباسشویی کنترل می کند. اگر سنسور معیوب باشد، ممکن است سیگنال صحیح را به پانل کنترل ارسال نکند و باعث شود ماشین لباسشویی فکر کند که آبی وجود ندارد.

رفع خطای IE در ماشین لباسشویی ال جی 

  • فشار آب را در شیر آب بررسی کنید. مطمئن شوید که فشار آب در محدوده توصیه شده برای مدل ماشین لباسشویی شما است. فشار آب توصیه شده معمولاً بین 20 تا 120 psi است.
  • شلنگ های ورودی آب را بررسی کنید. شلنگ های ورودی آب را از پشت ماشین لباسشویی و شیر آب جدا کنید. شلنگ ها را برای هرگونه علائم آسیب یا انسداد بررسی کنید. اگر هرگونه آسیب یا انسداد پیدا کردید، شلنگ ها را تعویض کنید.
  • شیر ورودی آب را تست کنید. می توانید شیر ورودی آب را با روشن کردن آب ورودی به ماشین لباسشویی و گوش دادن به صدای کلیک باز و بسته شدن شیر آزمایش کنید. اگر صدای کلیک شیر را نمی شنوید، شیر ممکن است معیوب باشد. شیر ورودی آب را تعویض کنید.
  • سنسور فشار آب را بررسی کنید. سنسور فشار آب معمولاً در پشت ماشین لباسشویی نزدیک به شلنگ های ورودی آب قرار دارد. می توانید سنسور را با اندازه گیری مقاومت در سراسر ترمینال های آن با مولتی متر بررسی کنید. اگر مقاومت خارج از محدوده طبیعی است، سنسور ممکن است معیوب باشد. سنسور فشار آب را تعویض کنید.
  • اگر همه این عوامل را بررسی کرده اید و خطای IE همچنان ظاهر می شود، مشکل ممکن است مربوط به پنل کنترل یا برد الکترونیکی ماشین لباسشویی ال جی شما باشد. در این صورت، باید برای کمک بیشتر می توانید با نمایندگی تعمیر لباسشویی ال جی تماس بگیرید تا در سریع ترین زمان ممکن تکنسین در جهت رفع ارورهای ماشین لباسشویی ال جی اقدام کند.

ارور LE ماشین لباسشویی ال جی

این خطا به معنای قفل شدن موتور دستگاه است. ممکن است دلایل مختلفی برای این مشکل وجود داشته باشد، از جمله:

LE

  • بار بیش از حد ماشین لباسشویی: اگر ماشین لباسشویی را بیش از حد بار کنید، موتور می تواند بیش از حد کار کند و بیش از حد گرم شود، که منجر به قفل شدن آن می شود.
  • اشیاء خارجی در دیگ ماشین لباسشویی: اگر اشیاء خارجی مانند سکه یا اسباب بازی در دیگ ماشین لباسشویی وجود داشته باشد، می توانند در موتور گیر کرده و از چرخش صحیح آن جلوگیری کنند.
  • تسمه محرک آسیب دیده: اگر موتور یا تسمه محرک آسیب دیده باشد، می تواند باعث قفل شدن موتور شود.

رفع خطای LE در ماشین لباسشویی ال جی

  • ماشین لباسشویی را خالی کنید. تمام لباس ها را از ماشین لباسشویی خارج کنید و به دنبال اشیاء خارجی باشید.
  • تسمه محرک را بررسی کنید. تسمه محرک در قسمت پایین ماشین لباسشویی قرار دارد و موتور را به دیگ متصل می کند. اگر تسمه محرک شل، فرسوده یا آسیب دیده باشد، می تواند باعث قفل شدن موتور شود. در صورت لزوم تسمه محرک را تعویض کنید.
  • موتور را بررسی کنید. موتور در قسمت پایین ماشین لباسشویی قرار دارد و توسط یک پانل پوشانده شده است. قبل از برداشتن پانل، سیم برق را از ماشین لباسشویی جدا کنید. پس از برداشتن پانل، موتور را برای هرگونه علائم آسیب، مانند سیم های سوخته یا اتصال شل، بررسی کنید. اگر موتور آسیب دیده باشد، باید تعویض شود.

ارور dE لباسشویی ال جی

 این خطا به معنای عدم بسته شدن صحیح درب دستگاه است. ممکن است دلایل مختلفی برای این مشکل وجود داشته باشد، از جمله:

  • درب ماشین لباسشویی به درستی بسته نشده است: درب ممکن است به طور کامل بسته نشده باشد یا ممکن است توسط لباس ها مسدود شده باشد.
  • قفل درب ماشین لباسشویی معیوب است: قفل درب مسئول محکم نگه داشتن درب در جای خود است. اگر قفل معیوب باشد، ممکن است به درستی درگیر نشود و از قفل شدن درب جلوگیری کند. اگر اخیراً قفل درب را تعویض کرده اید، مطمئن شوید که قفل درب به درستی با قفل درب هم راستا شده است.
  • سلنوئید قفل درب ماشین لباسشویی معیوب است: سلنوئید قفل درب یک قطعه الکتریکی است که به محکم نگه داشتن درب در جای خود کمک می کند. اگر سلنوئید معیوب باشد، ممکن است سیگنال صحیح را به قفل درب ارسال نکند و از قفل شدن درب جلوگیری کند.

رفع خطای dE در ماشین لباسشویی ال جی 

  • قبل از عیب یابی مطمئن شوید که ماشین لباسشویی از برق جدا شده است
  • باز بودن درب دستگاه را بررسی کنید. مطمئن شوید که درب به طور کامل بسته شده است و هیچ لباسی مانع آن نمی شود.
  • نوار دورب درب ماشین لباسشویی را بررسی کنید. اگر ماشین لباسشویی ال جی شما از نوع درب جلویی است، مطمئن شوید که نوار دور درب آسیب دیده یا مسدود نشده است.
  • قفل درب دستگاه را بررسی کنید. قفل درب در طرف ماشین لباسشویی نزدیک به درب قرار دارد. قفل را برای هرگونه علائم آسیب یا خوردگی بررسی کنید. اگر قفل آسیب دیده باشد، باید تعویض شود. اگر ماشین لباسشویی ال جی شما قدیمی است، ممکن است نیاز به تعویض مجموعه قفل درب داشته باشید.
  • سلنوئید قفل درب ماشین لباسشویی را آزمایش کنید. سلنوئید قفل درب معمولاً در پشت صفحه ضربه گیر در قسمت پایین ماشین لباسشویی قرار دارد. می توانید سلنوئید را با استفاده از مولتی متر برای اندازه گیری مقاومت در سراسر ترمینال های آن آزمایش کنید. اگر مقاومت خارج از محدوده طبیعی است، سلنوئید ممکن است معیوب باشد. در صورت لزوم سلنوئید قفل درب را تعویض کنید.
  • اگر همه این عوامل را بررسی کرده اید و خطای dE همچنان ظاهر می شود، مشکل ممکن است مربوط به برد کنترل ماشین لباسشویی شما باشد. در این صورت، باید با تکنسین نمایندگی ماشین لباسشویی ال جی جهت برطرف کردن ارورهای ماشین لباسشویی ال جی تمس بگیرید.

ارور PE لباسشویی ال جی

 این خطا به معنای تشخیص غلط سطح آب توسط دستگاه است. ممکن است دلایل مختلفی برای این مشکل وجود داشته باشد، از جمله:

ارور PE لباسشویی ال جی

سنسور سطح آب معیوب: سنسور سطح آب مسئول ارسال سیگنالی به پنل کنترل برای نشان دادن سطح آب در ماشین لباسشویی است. اگر سنسور معیوب باشد، ممکن است سیگنال صحیح را ارسال نکند، که باعث می شود ماشین لباسشویی فکر کند که آبی وجود ندارد یا آب زیادی وجود دارد.

شلنگ ورودی آب آسیب دیده: شلنگ های ورودی آب می توانند آسیب دیده یا گره خورده شوند که می تواند جریان آب به ماشین لباسشویی را محدود کند. این می تواند باعث عملکرد نادرست سنسور سطح آب شود.

فیلتر ورودی آب مسدود شده: فیلتر ورودی آب در انتهای شلنگ ورودی آب قرار دارد و به فیلتر کردن ذرات از آب ورودی کمک می کند. اگر فیلتر مسدود شود، می تواند جریان آب را محدود کند و باعث عملکرد نادرست سنسور سطح آب شود.

رفع خطای PE در ماشین لباسشویی ال جی

  • سنسور سطح آب را بررسی کنید. سنسور سطح آب معمولاً در پشت ماشین لباسشویی نزدیک به شلنگ های ورودی آب قرار دارد. می توانید سنسور را با استفاده از مولتی متر برای اندازه گیری مقاومت در سراسر ترمینال های آن آزمایش کنید. اگر مقاومت خارج از محدوده طبیعی است، سنسور ممکن است معیوب باشد. در صورت لزوم سنسور سطح آب را تعویض کنید.
  • شلنگ های ورودی آب را بررسی کنید. شلنگ های ورودی آب را از پشت ماشین لباسشویی و شیر آب جدا کنید. شلنگ ها را برای هرگونه علائم آسیب یا انسداد بررسی کنید. اگر هرگونه آسیب یا انسداد پیدا کردید، شلنگ ها را تعویض کنید.
  • فیلتر ورودی آب را تمیز کنید. فیلتر ورودی آب در انتهای شلنگ ورودی آب قرار دارد و می توان با برداشتن درب فیلتر به آن دسترسی داشت. فیلتر را بردارید و آن را زیر آب گرم بشویید تا هرگونه ذرات را از بین ببرید.

ارور CE ماشین لباسشویی ال جی

 این خطا به معنای اضافه بار موتور است. ممکن است دلایل مختلفی برای این مشکل وجود داشته باشد، از جمله:

بار بیش از حد ماشین لباسشویی: اگر ماشین لباسشویی ال جی را بیش از حد بارگذاری کنید، موتور و سیستم محرک می توانند بیش از حد کار کنند و بیش از حد گرم شوند، که منجر به حفاظت از اضافه بار می شود.

اشیاء خارجی در دیگ ماشین لباسشویی: اگر اشیاء خارجی مانند سکه یا اسباب بازی در دیگ ماشین لباسشویی وجود داشته باشد، می توانند در موتور و سیستم محرک گیر کنند و مانع از کارکرد صحیح آنها شوند.

موتور یا تسمه محرک آسیب دیده: اگر موتور یا تسمه محرک آسیب دیده باشد، می تواند باعث ایجاد شرایط اضافه بار شود.

رفع خطای CE در ماشین لباسشویی ال جی 

  • ماشین لباسشویی را خالی کنید. تمام لباس ها را از ماشین لباسشویی خارج کنید و به دنبال اشیاء خارجی باشید.
  • تسمه محرک را بررسی کنید. تسمه محرک در قسمت پایین ماشین لباسشویی قرار دارد و موتور را به دیگ متصل می کند. اگر تسمه محرک شل، فرسوده یا آسیب دیده باشد، می تواند باعث اضافه بار موتور شود. در صورت لزوم تسمه محرک را تعویض کنید. اگر اخیراً تسمه محرک را تعویض کرده اید، مطمئن شوید که تسمه محرک به درستی با قرقره محرک هم راستا شده است.
  • موتور را بررسی کنید. موتور در قسمت پایین ماشین لباسشویی قرار دارد و توسط یک پانل پوشانده شده است. قبل از برداشتن پانل، سیم برق را از ماشین لباسشویی جدا کنید. پس از برداشتن پانل، موتور را برای هرگونه علائم آسیب، مانند سیم های سوخته یا اتصال شل، بررسی کنید. اگر موتور آسیب دیده باشد، باید تعویض شود.
  • اتصالات الکتریکی را بررسی کنید. مطمئن شوید که تمام اتصالات الکتریکی به موتور و سیستم محرک محکم و ایمن هستند. اگر هر یک از اتصالات شل باشند، می توانند باعث ایجاد شرایط اضافه بار شوند.
  • اگر همه این عوامل را بررسی کرده اید و خطای CE همچنان ظاهر می شود، مشکل ممکن است مربوط به برد کنترل ماشین لباسشویی شما باشد که در این صورت باید با نمایندگی تعمیر ماشین لباسشویی ال جی تماس بگیرید تا تکنسین به منزل شما اعزام شود و ارورهای ماشین لباسشویی ال جی را برطرف کند.

ارور DHE ماشین لباسشویی ال جی

این خطا به معنای خطای بخاری خشک است. ممکن است دلایل مختلفی برای این مشکل وجود داشته باشد، از جمله:

موتور خشک کن معیوب است: موتور خشک کن مسئول چرخش دیگ در طول چرخه خشک کردن است. اگر موتور خشک کن معیوب باشد، ممکن است شروع نشود یا به درستی نچرخد.

عنصر گرمایشی خشک کن معیوب است: عنصر گرمایشی خشک کن مسئول گرم کردن هوا در داخل دیگ در طول چرخه خشک کردن است. اگر عنصر گرمایشی خشک کن معیوب باشد، ممکن است هوا را به درستی گرم نکند یا اصلاً شروع نشود.

ترموستات خشک کن معیوب است: ترموستات خشک کن مسئول تنظیم دمای هوا در داخل دیگ در طول چرخه خشک کردن است. اگر ترموستات خشک کن معیوب باشد، ممکن است دمای صحیح را تشخیص ندهد یا اجازه ندهد چرخه خشک کردن هوا را به درستی گرم کند.

رفع خطای DHE در ماشین لباسشویی ال جی

موتور خشک کن را بررسی کنید. موتور خشک کن در قسمت پایین ماشین لباسشویی قرار دارد و به دیگ متصل است. برای دسترسی به موتور، صفحه ضربه گیر در قسمت پایین ماشین لباسشویی را بردارید. موتور را برای هرگونه علائم آسیب، مانند سیم های سوخته یا اتصال شل، بررسی کنید. اگر موتور آسیب دیده باشد، باید تعویض شود. اگر اخیراً موتور خشک کن یا عنصر گرمایشی خشک کن را تعویض کرده اید، مطمئن شوید که به درستی نصب شده و هم راستا شده اند.

عنصر گرمایشی خشک کن را بررسی کنید. عنصر گرمایشی خشک کن در پشت صفحه ضربه گیر در قسمت پایین ماشین لباسشویی قرار دارد. برای دسترسی به عنصر گرمایشی، صفحه ضربه گیر را بردارید. عنصر گرمایشی را برای هرگونه علائم آسیب، مانند آثار سوختگی یا اتصال شل، بررسی کنید. اگر عنصر گرمایشی آسیب دیده باشد، باید تعویض شود.

ترموستات خشک کن را بررسی کنید. ترموستات خشک کن در پشت پانل کنترل در قسمت جلوی ماشین لباسشویی قرار دارد. برای دسترسی به ترموستات، پانل کنترل را بردارید. ترموستات را برای هرگونه علائم آسیب، مانند خوردگی یا اتصال شل، بررسی کنید. اگر ترموستات آسیب دیده باشد، باید تعویض شود.

اگر همه این عوامل را بررسی کرده اید و خطای DHE همچنان ظاهر می شود، مشکل ممکن است مربوط به برد کنترل ماشین لباسشویی شما باشد.

ارور CL ماشین لباسشویی ال جی

 این ارور یکی از رایج ترین ارورهای ماشین لباسشویی ال جی است که نشان می دهد که ویژگی قفل کودک فعال است. این ویژگی از شروع یا توقف ماشین لباسشویی توسط کودکان جلوگیری می کند. اگر کد خطا CL را مشاهده کردید، می توانید ویژگی قفل کودک را با فشار دادن و نگه داشتن دکمه قفل کودک به مدت 3 ثانیه غیرفعال کنید.

 عیب یابی خطای CL لباسشویی ال جی (قفل کودک لباسشویی ال جی)

  • مطمئن شوید که دکمه قفل کودک گیر نکرده یا آسیب ندیده است.
  • برای اطلاعات بیشتر در مورد نحوه غیرفعال کردن ویژگی قفل کودک، به دفترچه راهنمای ماشین لباسشویی خاص خود مراجعه کنید.
  • اگر اخیراً ویژگی قفل کودک را فعال کرده اید، ممکن است لازم باشد ماشین لباسشویی را ریست کنید. برای انجام این کار، ماشین لباسشویی را از پریز برق برای 30 ثانیه جدا کنید و سپس دوباره وصل کنید.
  • اگر همه این عوامل را بررسی کرده اید و خطای CL همچنان ظاهر می شود، مشکل ممکن است مربوط به برد کنترل ماشین لباسشویی شما باشد. در این صورت، باید برای راهنمایی بیشتر با شماره های ذکر شده در سایت تماس بگیرید تا کارشناسان ما شما را راهنمایی کنند.

خطای PF در ماشین لباسشویی ال جی

  • کد خطای PF در ماشین لباسشویی ال جی نشان می دهد که در طول یک چرخه، قطع برق رخ داده است. این کد معمولاً با یک چراغ Power  چشمک زن روی پنل کنترل همراه است. ماشین لباسشویی تا زمانی که خطای PF برطرف نشود، یک چرخه جدید را شروع نمی کند.
  • در قدم اول مطمئن شوید که ماشین لباسشویی به یک پریز برق با اتصال به زمین مناسب وصل شده است. سپس سیم برق را برای هرگونه آسیب یا اتصال شل بررسی کنید.
  • اگر از محافظ ولتاژ استفاده می کنید، سعی کنید آن را دور بزنید و ماشین لباسشویی را مستقیماً به پریز دیواری وصل کنید.
  • اگر اخیراً در خانه خود کار برقی انجام داده اید، ممکن است برق به ماشین لباسشویی شما قطع شده باشد. در این صورت، ممکن است لازم باشد فیوز یا کلید مداری مداری را که ماشین لباسشویی را تغذیه می کند، ریست کنید.
  • برای برطرف کردن خطای PF، کافی است ماشین لباسشویی را از پریز برق برای حدود 30 ثانیه جدا کنید و سپس دوباره وصل کنید. ماشین لباسشویی سپس باید ریست شود و آماده استفاده باشد.
  • اگر همه این عوامل را بررسی کرده اید و خطای PF همچنان ظاهر می شود، مشکل ممکن است مربوط به منبع تغذیه یا برد کنترل ماشین لباسشویی شما باشد که در این صورت، باید تکنسین ماشین لباسشویی شما را بررسی و این ارور را برطرف کند.

خطای OE در ماشین لباسشویی ال جی

کد خطا OE در ماشین لباسشویی ال جی نشان دهنده مشکل جریان بیش از حد است. این بدان معناست که سیستم برق ماشین لباسشویی بیش از حد توان طراحی خود برق مصرف می کند. این می تواند ناشی از عوامل مختلفی باشد، از جمله:

  • موتور آسیب دیده یا بارگذاری بیش از حد: موتور منبع اصلی برق ماشین لباسشویی است و اگر آسیب دیده یا بارگذاری بیش از حد باشد، می تواند بیش از حد برق مصرف کند و خطای OE را تحریک کند.
  • شلنگ تخلیه مسدود شده: شلنگ تخلیه مسدود شده می تواند از تخلیه صحیح ماشین لباسشویی جلوگیری کند که می تواند باعث ایجاد شرایط جریان بیش از حد نیز شود.
  • اتصالات برق شل: اتصالات برق شل می توانند باعث افزایش جریان برق شوند که همچنین می تواند منجر به خطای OE شود.

رفع خطای OE در ماشین لباسشویی ال جی

  • موتور را بررسی کنید: ماشین لباسشویی را از پریز برق جدا کنید و صفحه ضربه گیر در قسمت پایین ماشین را بردارید. موتور را برای هرگونه علائم آسیب، مانند سیم های سوخته یا اتصال شل، بررسی کنید. اگر هرگونه آسیب دیدگی مشاهده کردید، موتور باید تعویض شود.
  • شلنگ تخلیه را بررسی کنید: ماشین لباسشویی را از برق جدا کنید و شلنگ تخلیه را از پشت ماشین جدا کنید. شلنگ را زیر آب گرم بشویید تا هرگونه گرفتگی را برطرف کنید. اگر شلنگ آسیب دیده است، آن را با یک شلنگ جدید جایگزین کنید.
  • اتصالات برق را بررسی کنید: ماشین لباسشویی را از برق جدا کنید و تمام اتصالات برق را برای هرگونه علائم شل بودن یا آسیب دیدگی بررسی کنید. هرگونه اتصال شل را محکم کنید و سیم ها یا کانکتورهای آسیب دیده را تعویض کنید.
  • فیلتر پرز را تمیز کنید: فیلتر پرز در قسمت پایین ماشین لباسشویی قرار دارد و به جمع آوری پرز و سایر ذرات از آب شستشو کمک می کند. اگر فیلتر پرز مسدود شده باشد، می تواند جریان هوا را محدود کند و باعث گرم شدن بیش از حد ماشین لباسشویی شود که می تواند منجر به خطای OE شود.

شلنگ های ورودی آب را تمیز کنید: شلنگ های ورودی آب می توانند با گذشت زمان با ذرات مسدود شوند که می تواند جریان آب را محدود کند و باعث گرم شدن بیش از حد ماشین لباسشویی شود. برای تمیز کردن شلنگ های ورودی آب، آنها را از پشت ماشین لباسشویی جدا کنید و آنها را زیر آب گرم بشویید.

در این مقاله رایج ترین ارورهای ماشین لباسشویی ال جی به همراه دلایل بروز مشکل و راه حل های برطرف کردن آن ها به طور کامل توضیح داده شد. در صورتی که تمام این مراحل را طی کردید و ماشین لباسشویی ال جی همچنان با ارور مواجه بود ، با شماره های ذکر شده در سایت تماس بگیرید تا در سریع ترین زمان ممکن ارورهای ماشین لباسشویی ال جی شما را در محل به صورت تخصصی بررسی و برطرف کنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *