جستجو کردن
Close this search box.

علت آب دادن یخچال ال جی

علت آب دادن یخچال ال جی چیست؟ اگر یخچال ال جی شما دچار نشتی آب شده است ، باید به‌ سرعت اقدام به رفع آن کنید و این امر مستلزم  داشتن مهارت و تجربه کافی است .می‌تواند مربوط به موارد مختلفی باشد که در ادامه مقاله به آن می‌پردازیم. تعمیر یخچال ال جی کار آسانی نیست و متاسفانه استفاده از قطعات قلابی و غیر اورجینال توسط تکنسین های متفرقه موجب بروز خسارت های مالی و آسیب های غیر قابل جبران می شود برای جلوگیری از این امر، اگر یخچال ال جی شما دچار نشتی آب شده است از نمایندگی ال جی و تکنسین های مجرب و متخصص ال جی درخواست کمک و تعمیر نمایید .

علت آب دادن یخچال ال جی

بررسی علت آب دادن یخچال ال جی

یخچال یکی از کاربردی ترین لوازم آشپزخانه محسوب می شود و در نگهداری مواد غذایی و جلوگیری از خراب شدن آن نقش بسزایی را ادارد و اختلال در کارکرد و عملکرد یخچال مشکلات بیشماری را برای کاربران ایجاد می کند و اگر به موقع برای برطرف کردن آن اقدام نکنید مشکلات بیشماری را به بار می آورد.یکی از مشکلاتی که برای یخچال ال جی ممکن است پیش بیاید نشت آب است ،این مشکل دلایل زیادی می تواند داشته باشد در صورت عدم رسیدگی به مواد غذایی موجود در یخچال آسیب می رسد .

عمده دلایل نشتی آب یخچال ال جی

خراب شدن لاستیک درب یخچال

خراب شدن لاستیک درب یخچال ،می‌تواند به مشکلات جدی در عملکرد یخچال منجر شود. لاستیک درب یخچال، وظیفه حفظ درجه حرارت داخل یخچال و جلوگیری از نفوذ هوای بیرون را دارد. خرابی لاستیک درب یخچال می‌تواند منجر به مشکلات جدی در عملکرد یخچال شود. برای حفظ کارایی یخچال، نیاز است تا به مرور زمان لاستیک درب را بررسی و در صورت لزوم تعمیر یا تعویض کنید.

لاستیک های درب یخچال به مرور زمان از کیفیتشان کاسته می شود و در صورت خراب شدن باعث می شود درب یخچال به طور کامل بسته نشده و رطوبت در فضای داخل یخچال افزایش یافته و باعث جمع شدن آب اضافی و در نهایت آب دادن یخچال ال جی می شود.

مسدود شدن لوله تخلیه

از دیگر دلایل مرسوم آب دادن یخچال ال جی می توان به مسدود شدن لوله تخلیه یخجال اشاره کرد که وظیفه اش  تخلیه آب حاصل از یخ‌زدایی در یخچال های  بدون برفک را داراست، اما به‌دلیل ورود ذرات غذایی یا حتی تکه‌های پلاستیک، بعضی اوقات ورودی این لوله مسدود می‌شود و آب ناشی از ذوب شدن یخ‌ها نمی‌تواند به‌درستی خارج شود. بنابراین آب ذوب شده درون یخچال متراکم شده و باعث نشتی یخچال ال جی می‌شود.

برفک زدن اواپراتور

در یخچال ال جی قطعه ای به نام اواپراتور وجود دارد لوله هایی که عمل انتقال حرارت برای تولید سرما را بر عهده دارد .گاهی اوقات علیرغم کار کردن یخچال، دمای داخلی آن به اندازه کافی کم نمی‌شود. در صورتیکه در هنگام کار کردن یخچال، صدایی وزوز مانند شنیدید، احتمالا ریشه آب دادن یخچال ال جی در اواپراتور یا قسمت فوقانی یخچال است.

دلیل اصلی این مشکل، برفک زدن در اواپراتور و عدم توانایی هوا در عبور از فن است که باعث می‌شود فضای داخلی دستگاه به‌خوبی خنک نشود. زمانی‌ که دلیل آب دادن یخچال ال جی شما برفک زدن اواپراتور باشد، باید از تعمیرکاران مجرب در این زمینه کمک بگیرید؛ چون بررسی اواپراتور و تعمیر آن فرایندی کاملاً تخصصی است. 

ایراد در سینی یخچال

یک سینی در پایین یخچال قرار دارد که آب در آن جمع می‌شود. آبی که در این سینی جمع می‌شود، حاصل ذوب شدن برفک‌ها است که توسط سیستم دیفراست انجام می‌گیرد. اما آب داخل سینی کجا تخلیه می‌شود؟

از آنجا که سینی مذکور در نزدیکی کمپرسور قرار گرفته و می‌دانیم که کمپرسور گرمای زیادی تولید می‌کند، آب موجود در سینی با گرمای موتور تبخیر می‌شود. اگر سینی جابه‌جا شود یا بشکند، نشت آب از کف یخچال  اتفاق می‌افتد. تعمیر این مورد عموماً ساده است. درصورت جابه‌جایی سینی، آن را به جای خود برگردانید و اگر شکسته، باید یک سینی جدید جایگزین کنیم.

دلایل نشتی آب یخچال ال جی

مشکل در قسمت یخ‌ساز

لوله آب منتهی در مسیر یخ‌ساز یخچال، از جنس پلیمر و پلاستیک‌های فشرده است و با اینکه جنس بسیار مقاومی دارد اما ممکن است دچار ترک خوردگی یا حتی نشتی یا پارگی شود. اگر هرکدام از این اتفاقات برای لوله بی‌افتد باعث جمع شدن آب در کف یخچال می‌شود.

البته این لوله‌ها به‌وسیله بست، پیچ و مهره به یخچال شما متصل شده‌اند و در برخی موارد نشتی آب و خراب شدن لوله‌های یخچال می‌تواند ناشی از فرسودگی و هرز رفتن پیچ و مهره‌های آن‌ها باشد. یک آزمایش ساده در تشخیص مشکل برای لوله‌ها وجود دارد که اگر هر‌گونه رطوبتی که در محیط اطراف لوله‌ها مشاهده شود، نشان دهنده‌ی نشتی در لوله و اتصالات است.

نشتی شیر ورودی آب یخچال

برای تأمین آب مورد نیاز به آبسردکن یک شیلنگ به یخچال متصل می‌شود گاهی علت نشت آب از یخچال، خرابی شیر ورودی یا شیلنگ است. پس با دقت شیلنگ را بررسی کنید که پاره نباشد و آسیبی هم از نواحی مختلف ندیده باشد، همچنین بست‌ها و پیچ و مهره‌ها را به‌دقت چک کنید.

تعمیر آب دادن یخچال ال جی

در صورت مشاهده علائم نشت آب از یخچال ال جی، باید سریعاً اقدام به رفع مشکل کنید. در برخی موارد، ممکن است بتوانید مشکل را خودتان برطرف کنید. برای این کار، می‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

  • ابتدا، دستگاه را از برق بکشید.
  • یخچال یا فریزر را خالی کنید.
  • کف یخچال یا فریزر را بررسی کنید تا محل نشت آب را پیدا کنید.
  • در صورت وجود برفک در داخل یخچال یا فریزر، آن را با یک کاردک پلاستیکی از بین ببرید.
  • در صورت مسدود بودن لوله تخلیه، آن را تمیز کنید.
  • در صورت پارگی یا فرسودگی لاستیک درب، آن را تعویض کنید.

اگر خودتان قادر به رفع مشکل نبودید، با شماره های ذکر شده در سایت تماس بگیرید. تکنسین های متخصص نمایندگی با بررسی دستگاه، علت نشت آب را تشخیص می‌دهد و اقدام به رفع مشکل می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *